Saturday, May 31, 2014

عکس دختر بی حجاب روی بستنی های سوت مک در ایران




عکسهای باربی روی بستنی های موسوم به سوت مک ، این روزها جیغ و داد رسانه های حکومتی را در آورده است . آنها بحدی در این باره الم شنگه براه انداخته اند که بعضی از آنها حتی شلوارهای خود را خیس کرده اند . این رسانه های ولایی این عکسها را نشانه جنگ نرم از سوی قدرت های استکباری با نظام و توهین به فرهنگ مقدس اسلامی و گسترش بی بند و باری غربی قلمداد کردند و خواستند که هر چه زودتر ریشه این نوع مفاسد را بخشکانند .

در مورد این تهاجم فرهنگی حجت الاسلام “حامد تقدیری” در صفحه شخصی خود نوشت:  « سرمایش انقدر زیاد است که تربیت بچه هایمان را هم منجمد میکند. هم بستنی است هم وسیله ی بستن فکرها و جهت دهی تربیتی است. پدر برای تشویق فرزندش بستنی را میخرد در حالیکه به جای ماده بستنی هزاران مشکل تربیتی را به خورد فرزند میدهند. اینها رخنه های فرهنگی است که خیلی عادی از کنار آن میگذریم. نه تنها فرهنگ اسلامی بلکه فرهنگ ایرانی را هم هدف قرار داده است.
تهاجم فرهنگی عروسک باربی جریان مجهولی نیست که بزرگواران بگویند بی اطلاع بودند. در ایران کتابهای متعدد و مقالات بسیاری در این زمینه نوشته شده است و در خیلی کشورها با آن مقابله میشود و پخش آن ممنوع است »


همچنین  خبرگزاری فارس خبر داده است که حوزه هنری کودک و نوجوان در نامه‌ای ، نسبت به استفاده از شخصیت‌های غربی در بسته‌بندی‌های برخی بستنی‌ها اعتراض کرد.
 در این نامه که از سوی محمد سرشار، رییس حوزه هنری کودک و نوجوان، خطاب به ایوب پایداری، مدیرعامل شرکت میهن نوشته شده، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر جلوگیری از به کارگیری علایم، نشانه‏‌ها و تصاویری که با فرهنگ اسلامی ـ ایرانی در تعارض است و بر فرهنگ عمومی تاثیر منفی دارد، یاد آوری شده است.
در ادامه این نامه آمده است: «استفاده از نشانه‌های معارض فرهنگی، در سالی که مزین به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» است، خطایی بوده که جبران آن ضروری به نظر می‌رسد».
قابل ذکر است براساس مشاهدات مردم در سطح شهر، اخیراً شرکت لبنیات و بستنی میهن، به عرضه بستنی‌های موسوم به «سوت مک» (از خانواده میرکس)، با تصاویر «باربی» اقدام کرده است .

شکلات کاکائویی با عکس زن بی حجاب