Saturday, May 17, 2014

نعلین پاره پاره آیت الله خامنه ای و اقامتگاه پنج میلیون دلاری سفیر جمهوری اسلام در نروژ

 
 

در زمانی که رسانه های حکومتی در بوق و کرنا میکنند که رهبر جمهوری اسلامی برای گذراندن مخارج روزمره زندگی ناچار است از دیگران گدایی کند و پول قرض بگیرد و یا به علت فقر و ناداری مجبور است با نعلین پاره پاره و ترک خورده  را ه برود .
 در خبرها آمده که سفیر جمهوری اسلامی در نروژ در اقامتگاه مجلل پنج میلیون دلاری از جیب مالیات دهندگان ایرانی خوش میگذراند یا شاید هم مثل شجاع شجاعی میلیاردر ایرانی  آن را تبدیل به حرامسرا کرده است . *


استکهلمیان – رقم آنقدر کلان است که حتی رسانه های اقتصادی معتبر نروژی نیز به بازتاب آن پرداخته اند . خبر خریداری یک خانه مجلل ۳۰ میلیون کرونی بعنوان اقامتگاه اختصاصی مجید نیلی سفیر فعلی جمهوری اسلامی ایران در اسلو پایتخت پادشاهی نروژ .

به نوشته نشریه اقتصاد روز چاپ اسلو، این خانه مجلل به مساحت ۷۰۰ متر مربع به  مبلغ 29 میلیون و 350 هزار کرون در «هولت کیل» واقع در منطقه «با اوروم» قرار دارد تنها بعنوان منزل اختصاصی سفیر، و نه سفارتخانه، خریداری شده است.

نشریه اقتصاد نو مصاحبه ای نیز با «ادوارد چپسانگ» شاغل در کمپانی مسکن «دی ان بی » که از سوی سفارت ایران در اسلو مامور انجام این خرید شده انجام داده است.

این دلال معاملات ملکی به روزنامه اقتصاد نو گفت که سفارتخانه وی را مامور یافتن مسکنی «در شان سفیر» که «بشود در آن پذیرایی کرد» گمارده است.

این خانه که در خبر روزنامه اقتصاد نو چاپ نروژ «یک خانه عظیم، نادر، زیبا، فوق العاده و در محلی پنهان از انظار» توصیف شده توسط یک مالک خصوصی به فروش رسیده است.

مبلغ ۱۶۵۰۰۰۰۰۰۰۰ تومان (معادل ۳۰ میلیون کرون نروژ) در حالی از جیب مالیات دهندگان ایرانی برای خرید این خانه مجلل پرداخت شده است که دولت اخیرا با وسیع ترین تبلیغات از شهروندان خواسته بود که بواسطه خالی بودن کیسه دولت از «یارانه» ماهی ۴۵ هزار تومان (۸۱ کرون نروژ) خود صرف نظر کنند .



*آیت الله مهدوی در باره آیت الله خامنه ای نوشته است : "مخارج زندگی ایشان بسیار كم است. شاید نسبت به اكثریت جامعه، هزینه‌شان كمتر باشد، مثلا در منزلشان تنها یك فرش نخ‌نما وجود دارد و تمام سطح منزلشان موكت است."

او همچنین نوشته است که رهبر جمهوری اسلامی برای "مخارج زندگی روزمره، گاهی پول قرض" می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در این خصوص به خاطره ای از حجت الاسلام محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر آیت الله خامنه ای استناد کرده و به نقل از او آورده است: "آقا بعضی اوقات از من پول قرض می‌كنند. با اینكه وجوهات و پولهای زیادی در اختیار ایشان است؛ اما یك ریال برای استفاده‌های شخصی مصرف نمی‌كنند. گاهی احتیاج پیدا می‌كنند، از من پول قرض می‌كنند تا بعد بتوانند قرضشان را بدهند."


رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نیز با بیان خاطره‌ای از دیدار با آیت الله خامنه ای گفته  بود که "دلم می‌خواهد از نعلین پاره پاره و ترک خورده مقام معظم رهبری عکس بگیرم تا مظلومیت و ساده‌زیستی «سید علی» را به دیگران نشان دهم .