Thursday, December 09, 2010

احکام فضله از تحریرالوسیله خمینی



یکی از مباحث مهمی که در جریان فتنه از خاطرات بسیجیان و سربازان بدنام عرصه ولایت یعنی قاتلان ملت ایران ،  فراموش شده بود و استکبار تمامی هم و غم خود را گذاشته بود تا این بحث به نسیان و فراموشی سپرده شود . احکام فقهی بود که در مرکز ثقلش مقوله بسیار بسیار مهم که ستون نظام ولایی به آن وابسته است یعنی  « حدث اکبر و حدث اصغر و وطی با حیوان و احکام فضله میباشد .
 تمام جنب و جوش جریان موسوم به « فتنه » در سال گذشته و امروز ،  بقول آیت الله العظمی جنتی (  این تنها فسیل بازمانده از دوران ماقبل تاریخ )  برای این بود که مانع از آن شوند که این بحث بخصوص در این ماه عزیز ادامه پیدا کند . 
 ولی امر مسلمین جهان اما ،  تیزهوش تر از آن بودند که از این موضوعات غامض و پیجیده غافل بمانند . از اینقرار  تا جامعه ولایی یک نفس راحتی کشید ، به جانب قم رفتند و با آیت الله هایی که در اندرونی سالهای سال مشغول این بحث های شرعی بودند پیوستند و متاسفانه هنوز که هنوز است به وحدت نرسیده اند  .
در روایات آمده بود که تمامی مشکلات جهان اسلام با شکافته شدن این مسائل شرعی حل و فصل میشود . یعنی دیگر امت مسلمان با بلای بی دینی ، الحاد ، گرسنگی ، خشکسالی و فسق و فجور مواجه نخواهد شد .
حدث اکبر و اصغر آنقدر در فقه ما اهمیت دارد که بزرگ خاندان تشیع بعد از شاه اسماعیل صفوی ،  یعنی آیت الله خمینی 20 سال از عمر خود را در نجف اشرف شب و روز با بی خوابی و رنج و مرارت غیر قابل وصف به این امر مهم اختصاص داد .
آیت الله بارها و بارها گفته بود که این بحث حدث اکبر و اصغر  و احکام فضله ، فرزندان من و چکیده عمرم میباشند که در تحریر الوسیله  بعد از هر جماع  ، به روی کاغذ آوردم . این بحث از هر جهادی واجب تر است . من با به میان کشیدن این بحث شاه را از تخت جبروت و خودکامگی بزیر کشیدم و فراری اش دادم و بارها به آن منافقان که در نجف پیش من آمده بودند و میخواستند مرا از راه بدر کنند گفتم که این بحث تاکتیک و استراتژیکی و جنگ مسلحانه بدرد عمه تان میخورد . شاه را باید با بحث حدث اکبر و اصغر و بمیان بردن این موضوع در حوزه ها سرنگون کرد . هر صراط دیگری غیر از  این صراط به جهنم ختم خواهد شد . امت مسلمان خود شاهدند که این استراتژی منبری در نهایت موجب سرنگونی نظام ضد ولایی شد .
خوب حدث چیست ؟
حدث در معنی عامیانه یعنی « گوز » که به دو نوع تقسیم میشود . اکبر یعنی گوز بزرگ و اصغر یعنی  گوزکوچک . البته لازم به یادآوری است که مواظب باشید تا صهیونیزم این مبانی فقی را از شما دزدی نکند و به این علم دست نیابد . علمی که مهمتر از ساختن بمب اتم میباشد .
در صفحه 135 تحریر الوسیله ،  این احکام شرعی بصورت مبسوطی آمده است که در ذیل بخشی از آن را ذکر میکنم :
کسی که حدث اکبر ( گوز اکبر ) غیر از جنابت از او سر زده باید دو تیمم نماید . یکی بدل از غسل  و دیگر بدل از وضو و اگر آبی داشته باشد که فقط برای یکی از آنها کفایت می کند ولی مصرف آن برای هر یک از آنها ممکن است . احتیاط واجب ، بلکه خالی از وجه نیست . باید در غسل مصرف نموده و بدل از وضو تیمم نماید و در حدث جنابت یک تیمم کفایت می نماید.
( خواهش دارد که به عمق بحث بروید چون هر آیت الله دست کم دو سوم عمر خود را در این باب مهم صرف کرده است )
اگر چند طبق مختلف حدث اکبر جمع شود ( اینجا مراد درجه بندی و فرکانس گوز میباشد مثلا یک آخوند اگر در روی منبر به شما بی موقع و بی ربط به موضوع بحث ناگاه گفت صلوات بفرستید  شما باید متوجه باشید که او میخواهد حدث اکبر بفرستد تا خود را خلاص کند . عجالتا پیشنهاد میشود در زیر پله منبر به دلیل گاز های بد بو ننشینید که از هوای آلوده تهران خطرناکتر میباشد  ) .
کفایت یک تیمم برای همه آنها مورد اشکال است . پس احتیاج واجب آن است که برای هر یک از آنها تیمم نماید .
تیمم بدل از وضو بوسیله حدث اکبر و اصغر باطل میشود .
 کسیکه بحدث اکبر غیر از جنابت محدث شد ( مثلا حیض یا نفاس شده ) باید برای نمازش دو تیمم کند .


اما احکام فضله
این احکام ارتباط تنگاتنگی با وطی با حیوانات و گوز اکبر و اصغر دارد و مربوط به بول و غائط حیواناتی که حرمت گوشتشان ذاتی نباشد و بلکه بخاطر عروضی عارضی بوده باشد ، میپردازد . البته افلاطون هم در این باب بحثی کشاف دارد که لازم نیست در اینجا ذکر کنم و گمانم انیشتین هم سالها عمر خود را با بروجردی منظورم آیت الله بروجردی در این باب گذراند که کتابش در حال ترجمه میباشد . 

اگر شک شود در فضله ای که آیا از حیوان حلال گوشت است یا از حرام گوشت ( از تحریر الوسیله  نقل میکنم ) حال شکش در خود آن حیوان است که فضله اش نجس است یا از فلان حیوانی که فضله اش پاک است .
مثلا چیزی را می بینید و نمی دانید که فضله موش است یا فضله سوسک . در اینجا حکم به طهارت آن می کند و خوردن آن صواب است . البته برای شیفتگان ولایت .
و همچنین اگر در فضله حیوانی شک کند که آیا از حیوانی است که خون جهنده دارد یا از حیوانی که خون جهنده و گوشت ندارد در اینجا ظاهر بودن آن محل اشکال است . چرا که باید دید که  آن حیوان یا انسان نر یا ماده میباشد . به خصوص اگر آن فضله یا گُه اگر از جانب زن بوده باشد  نگاه کردن آن معصیت شرعی دارد و تنها برای خوردن آن روحانیانی که درجه ای بالاتر از حجت الاسلام دارند و بسیجیان رده بالای  ولایت مثلا سرتیب احمدی مقدم یا کردان مجاز است تا دروازه های بهشت  برویشان باز گردد .
اما احکام وطی با حیوانات


                                                                     *********


                                  



No comments:

Post a Comment