Friday, October 03, 2014

زندگی در زباله ها در کنار گنبد طلای امام رضا


آیا میدانید که  نود درصد زمینهای کشاورزی استان خراسان (استانی با مساحتی معادل 313.335 کیلومتر مربع)کمی کمتر از مساحت فرانسه(40674843کیلومتر مربع) و بیش از دو برابر مساحت انگلستان(130395کیلومتر مربع) متعلق به استان قدس رضوی و باصطلاح در مالکیت امام رضا است و همچنین بیست هزار ادم و مامور تمام وقت برای حفظ و نگهداری حرم دارد .

 ارزش تقریبی این زمین‌ها تا حدود ۲۰ [میلیارد] دلار تخمین زده شده است.

  قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفته است : سالانه 300 میلیون مورد تشرف زائران به حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) در دنیا بی نظیر بوده و قابل قیاس با هیچیک از اماکن متبرکه نیست.

 احتمال می‌رود که دارایی‌های آستان قدس رضوی از دارایی‌های بنیاد مستضعفان و جانبازان بیشتر باشد که گمان می‌رود یکی از بزرگترین و ثروت‌مندترین بنیادهای جمهوری اسلامی است. بسیاری از معتقدین شیعه اموال خود را به این آستان وقف می‌کنند. در سال ۱۹۹۰ میلادی آستان قدس رضوی مالک بیش از ۲٫۹۰۰ مایل مربع یا ۹۰٪ از زمین‌های قابل کشت در استان خراسان وزمینهای بسیار دیگری در تهران،قزوین،اصفهان،یزد و کرمان،سمنان و دامغان و...است. بنابراین بزرگترین زمین‌دار خراسان بوده است. آستان قدس رضوی مالک حدود 50 شرکت مختلف است که تحت نظارت سازمان اقتصادی رضوی فعالیت می کنند. و بیش از ۱۵٫۰۰۰ نفر را در زمینه‌های مختلف استخدام خود دارد، از جمله: کارخانه‌ها، شرکت‌های ساختمانی، کشاورزی، خدمات مذهبی، دو دانشگاه، مؤسسات فرهنگی، خدمات اجتماعی و . این بنیاد درآمدی بیش از ۱۳۰ میلیون دلار در سال دارد ( 1 ) 

E. Fernandez Jilberto and Hogenboom, Big Business and Economic Development, 126.

 و آیا میدانید که اینهمه درآمدهای میلیاردی به جیب گًلِ گشاد آخوند‌های دزد و حقه باز می رود .
 و آیا میدانید  در جوار همین امام هشتم شیعیان که از سرزمینی بیگانه به این آب و خاک آمد ایرانیان گرسنه در میان زباله ها زندگی میکنند و کودکانشان گرسنه بیدار میشوند و گرسنه میخوابند و گرسنه می میرند .

این تصاویر مربوط به شهر مشهد است

اینجا جهنم است ، در جوار گنبد طلایی و ثروت های میلیونی امام هشتم 
شیعیان امام رضا
وجدان ها در خوابند 




آستان قدس رضوی بنیادی که متولی حرم علی بن موسی رضا، امام هشتم شیعیان است،  و ثروتی افسانه ای دارد . تولیت این بنیاد با آیت‌الله عباس واعظ طبسی، نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در مشهد است که ثروت شخصی او  770  میلیون دلار  تخمین زده شده است  .

اینجا بیغوله است بدتر از زندان
منطقه قلعه ساختمان و سیاسک مشهد
پدرانی که توان آن را ندارند تا فرزندان خود را به مدرسه بفرستند
مادرانی که در جوانی پیر میشوند
اینجا دختران ده دوازده ساله صیغه میشوند
با مردهای 50 یا 60 ساله

 کودکان بی آینده

بیکاری و فقر
راستی این کودک به چه می خندد
اینجا ایران اسلامی است 
نه نفت و گاز مجانی شد و نه خانه رایگان 

این چاردیواری ها پنجره ندارند و بجای آن پتوهای گرد و خاک گرفته و کثیف بر سر درها آویزان است
 
ماهها به حمام نرفته اند ماهها رنگ گوشت را ندیده اند  ، قیافه ها استخوانی و زردند
*******************************