Tuesday, October 21, 2014

عکسهایی از تحصن نسرین ستوده جلوی کانون وکلای مرکز



من با دیدن این عکسها عرق شرم بر پیشانی ام می نشیند . چرا کسی به کمکش نمی شتابد و تنها شعر و شعار میدهند  .
 به راستی در ایران چه خبر است .  چرا گرد و غبار مرگ و خاموشی در همه جا پراکنده اند . چرا به این آسانی به حقارت آخوندهای مرتجع و داعشی تن داده ایم و دم بر نمی آوریم . 
باید از چهره نسرین و این دو پیرمرد زجر کشیده خجالت کشید . 
نسرین ستوده به تنهایی برای حقوق دگراندیشان در برابر جمهوری اسلامی  ایستاده است .


 مأموران امنیتی تحصن نسرین ستوده و همراهانش را در مقابل کانون وکلا بر هم زدند  .
 
بخش فارسی خبرگزاری فرانسه - در حالیکه از صبح امروز خانم نسرین ستوده همراه با چند نفر از نزدیکانش – از جمله آقایان محمد ملکی و محمد نوری زاد – در مقابل کانون وکلا تحصن کرده بودند ، ماموران پلیس همراه با ماموران امنیتی این تجمع کوچک را بر هم زده و آنان را مجبور به ترک محل کردند.

نسرین ستوده به خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفت که پلیس از من و دوستانم خواست که به خانه باز گردیم. ما هم یک ساعت پیش از موعدی که قرار گذاشته بودیم دست از تحصن کشیدیم و محل را ترک کردیم.
 باید اضافه کرد که یک خبرنگار عکاس خبرگزاری فرانسه نیز که در محل تحصن از خانم ستوده و اطرافیانش عکس گرفته بود ، دوربین عکاسی و کارت حافظه آن ،اوراق هویت و نیز کارت خبرنگاری اش توسط پلیس مصادره شد . این وسائل پس از اینکه در کارت حافظه ی دوربین ، عکس های گرفته شده از نسرین ستوده را پاک کردند به خبرنگار مذبور باز گردانده شد.
نسرین ستوده گفت هیچ پروژه خاصی ندارد ، جز آنکه نسبت به لگد مال شدن حق کار کردن و دریافت دستمزد خود اعتراض دارد.
نسرین ستوده پیش از اغاز تحصن امروز با انتشار بیانیه ای حکومت ایثران را متهم کرد که سال هاست دگر اندیشان را از حق حیات ، تحصیل و کار محروم کرده است. او نوشته است که " من به محرومیت ها معترضم."

ستوده سپس به وضعیت کانون وکلا اشاره می کند که " عناصر تند روی داخل حکومت " قصد دارند طومار کانون را برای همیشه در هم بپیچند."



جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران

تحصن وکیل حقوق بشری نسرین ستوده در جلوی کانون وکلا

هموطنان و فعالان حقوق بشر

اینجانب , نسرین ستوده , وکیل دادگستری که توسط شعبه دوم دادگاه انتظامی وکلا به سه سال محرومیت از وکالت محکوم شده ام، از صبح روز سه شنبه مورخ 29/7/1393 در جلوی کانون وکلای دادگستری متحصن خواهم شد.

دلایل تحصن من به شرح زیر است :

1- سال هاست حکومت ایران , دگر اندیشان را از حق حیات , تحصیل و کار محروم می کند.

من به این محرومیت ها معترض ام.

2- وضعیت اسف بار کانون وکلا به نحوی است که اکنون عناصر تند روی داخل حکومت , تمامیت جامعه ی وکالت را هدف گرفته اند و با تدوین لایحه جامع وکالت که بدون دخالت وکلاء مستقل تهیه و تدوین شده است , قصد دارند طومار کانون وکلا را برای همیشه در هم بپیچند.

من به این اقدامات معترض ام.

3- دادگاه ها حق انتخاب وکیل را از متهمان دگر اندیش سلب کرده اند. روزگاری توصیه می کردند وکلاء حقوق بشری را انتخاب نکنید و گاه نام می بردند.

اکنون نقض حقوق متهمان چندان آشکار است که ناگهان شخص ناشناسی در دادگاه حضور می یابد و قاضی به متهم اظهار می دارد : این شخص وکیل توست.

این در حالی است که وکلای برجسته ای مانند آقایان: عبدالفتاح سلطانی, محمد سیف زاده, وکلای دراویش گنابادی و... به حبس های طولانی مدت محکوم شده اند.

من به این نحوه ی وکالت معترض ام.

4- رای صادره از شعبه دوم دادگاه انتظامی وکلا مبنی بر محکومیت اینجانب به سه سال محرومیت از وکالت , تحت فشارهای وزارت اطلاعات و دادستانی صادر شده است.

من به این حکم معترض ام.

من از خانه ی خودم به دادگاه انتظامی قضات اعتراض نمی دهم. بلکه برای اعلام اعتراض به سوء مدیریت کانون و قضات غیر مستقل و محرومیت از کار ونادیده گرفتن حق دگراندیشان در انتخاب وکیل و تلاش برای محو کامل استقلال کانون وکلا از ساعت 9 صبح روز سه شنبه مورخ 29/7/1393 در جلوی کانون وکلاء دادگستری مرکز تحصن خواهم کرد.

به امید استقلال دستگاه قضا و وکالت

نسرین ستوده
28 مهر 1393