Thursday, July 03, 2014

همکاری آمریکا با نیروی تروریستی سپاه پاسدارن در عراق




براستی دلیل همکاری نظامی و اطلاعاتی آمریکا با یکی از شنیع ترین نیروهای تروریستی در منطقه و جهان یعنی  سپاه پاسداران اسلامی بازوی نظامی رژیم ولایت فقیه در خاک عراق چیست .

آیا نیروی چند هزار نفری و سوپر ارتجاعی داعش اینهمه نیرومند است که آمریکا برای توازن قوا و حفظ منافع استراتژیک خود  ، اینگونه تاکتیک ها را اتخاذ میکند یا پارامترهای ناشناخته دیگری در پشت پرده  نهفته است .
خبرهای همکاری این جمع ضدین که به دلیل تفاوت ساختاری هرگز به وحدت پایدار و منسجم منجر نخواهد شد تا به امروز در پشت پرده صورت گرفته است و با آنکه بعضی از رسانه های معتبر بین المللی آن را تائید کرده اند اما مقامات رسمی این دو کشور همیشه از اذعان آن طفره رفته اند .
خبرنگار بی بی سی در امور دیپلماتیک ، جاناتان موس میگوید :
  ارسال هواپیمای بدون سرنشین و هلی کوپتر برای دریافت اطلاعات نیروهای داعش یا دولت اسلامی عراق و شام و شواهد قوی دل بر ارسال جت های سوخو از سوی ایران  ، به معنای آن است که  ایران و آمریکا در  عراق در کنار هم فعالیت میکنند .

تحلیل های موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک در لندن هم این موضوع را تایید کرده است .

جوزف دمپسی، تحلیلگر موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک که ویدئوهای منتشر شده  توسط ارتش عراق را بررسی کرده، به بی‌بی‌سی می‌گوید هواپیماهای 'سوخو سو-۲۵' معروف به 'پاقورباغه' در اصل جت‌های متعلق به ایران است که به عراق فرستاده شده است
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا هم به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از تبادل اطلاعاتی با جمهوری اسلامی در جنگ علیه داعش سخن گفته بود .




سیاست های آمریکا در منطقه و جهان نشان میدهد که آمریکا برای حفظ منافع دراز مدت خود حاضر است حتی دست کثیف ترین نیروها را هم بفشارد و با آنها در پیشبرد برنامه های استراتژیک خود استفاده کند . یک نمونه آن  فشردن دست خونچکان رژیم اسلامی ایران است که او را در  « محور شرارت »  قرار داده بودند و در واقع شرورترین آنها .
البته این تفاهمات به دلیل بازتاب منفی بین المللی بیشتر پنهانی صورت گرفته است و با ترفندهای سیاسی در سطوح دیپلماتیک آن را باژگونه جلوه میدهند .
رژیم ایران که ستون اصلی حکومت مزدور در عراق و فرماندهی جنگ علیه نیروهای مخالف را که طیفی گسترده از نیروهای ارتجاعی تا مردم به جان آمده عراق را تشکیل میدهند به عده دارد برای جلوگیری از تبعات منفی  و واکنش های جهانی ، حضور نظامی اش در عراق را با دودوزه بازی کتمان میکند در حالی که مثل روز روشن است که حکومت دست نشانده اش در این کشور بدلیل عدم مشروعیت بدون حضور ایران در یک فرایند زودگذر و اجتناب ناپذیر بسرعت فرو خواهد ریخت .

  محسن کاظمینی ، فرمانده سپاه تهران گفته است که آماده دستور علی خامنه ای است تا وارد جنگ شود  آنهم در زمانی که به گفته گاردین و بعضی از رسانه های معتبر جهانی  سردار قاسم سلیمانی از سپاه قدس در این کشور حی و حاضر است و فرماندهی نیروهای سپاه را در خاک عراق به عهده دارد
تجربه نشان داده است که همکاری آمریکا با این نیروها تحت عناوین مختلف  اگر چه بصورت کوتاه مدت به سود منافع این کشور میباشد اما در دراز مدت دودش به چشم خودش خواهد رفت . 
داعش برآمد و زاده سیاست های آمریکا در این منطقه از جهان است همانطور که القاعده به قول هیلاری کلینتون فرزند مشروع سیاست های آمریکا در منطقه است . همکاری مشترک آمریکا با نیروهای تروریستی هژمونی طلب نظیر ایران که خواهان برقراری امپراطوری خونین شیعه در منطقه و جهان هستنند  نه تنها معادلات بغرنج در عراق را حل و فصل نخواهد کرد بلکه قوز بالا قوز و موجب تنشهای بیشتر و در نتیجه تجزیه این کشور خواهد شد  .






هیلاری کلینتون: “بخاطر بیاورید جریاناتی که امروز علیه شان می جنگیم بیست سال قبل خودمان پایه گذاری کردیم. ما این کار را کردیم چون مشغول مبارزه با شوروی بودیم. آنها به افغانستان حمله کرده بودند و ما نمیخواستیم آسیای مرکزی را تحت کنترل خودشان درآورند. و در نتیجه دست به عمل زدیم. ریگان در همکاری با کنگره که دموکراتها رهبر آن بودند به این نتیجه رسیدند که خیلی ایده خوبی است که با مجاهدین افغان و ارتش پاکستان وارد ارتباط و معامله بشویم و از مجاهدین عضوگیری کنیم. این عالیست. خوبست از عربستان سعودی و دیگر مناطق هم نیروهائی را جلب کنیم و نوع وهابی اسلام آنها را هم وارد کار کنیم که بتوانیم شوروی را شکست بدهیم. نتیجه؟ آنها از افغانستان عقب نشستند و میلیاردها دلار خسارت دیدند که به فروپاشی شوروی منجر شد. بنابرین یک بحث خیلی قوی این هست که این سرمایه گذاری بدی نبود. ولی باید مواظب بود. آنچه میکاریم درو خواهیم کرد .


همچنین وزیر خارجه آمریکا اعتراف کرد که جنگ عراق یک اشتباه جدی بوده است او اظهار داشت :
جنگ عراق یک اشتباه جدی بوده چرا که گرفتاری‌ها و مصائب آن حتی امروز نیز ادامه دارد. من تصمیم رئیس جمهوری پیشین آمریکا برای جنگ در عراق را یک اشتباه جدی می‌دانم. حتی امروز نیز بیشتر مشکلات این منطقه از جنگ عراق نشأت می‌گیرد .