Thursday, July 31, 2014

زنان ترکیه با انتشار صدها هزار عکس در خواست معاون اردوغان را به سخره گرفتند


در زندگی خصوصی ما دخالت نکنید

 دوره آخر زمان شده است  تا به زنان بگویید بالای چشمتان ابروست ، آنگونه پاسخ میدهند که تا ابد درِ دهان گوینده گل گرفته میشود . مثل همین سخنان معاون مسلمان دوآتشه نخست وزیر ترکیه  که به زنان بی حجاب درس اخلاق اسلامی داد و بهشان با نصیحت و اندرز گفت که در ملأعام نخندند و حتی از مکالمه تلفنی با تلفن همراه در نزد نامحرم پرهیز کنند ، آخر برای سلامتی ضرر دارد و علاوه بر آن موجب ترویج گناه در کشور مسلمان نشین و رواج فسق و فجور میشود .

 
معاون رجب طیب اردوغان نخست وزیر اسلامگرای ترکیه همچنین  مانند ملاهای حاکم بر ایران علاوه بر دخالت در  اعمال و رفتار زنان در زندگی خصوصی مردان هم دخالت کرد و گفت که زنباره نباشند و اعتیاد به سکس پیدا نکنند .

   
به گزارش بی بی سی بسیاری از مردان ترکیه به منتقدان آقای آرینج پیوسته‌اند. فاتح پرتقال، یک مجری مشهور تلویزیون ترکیه در توییتر خود نوشت: "خدایا، امیدوارم این فقط یک شوخی باشد" و اضافه کرد: "اگر زنان نتوانند در انظار عمومی بخندند پس مردان نیز نباید در انظار عمومی گریه کنند". اشاره او به شهرت آقای آرنیج به آمادگی برای گریه در هنگام سخنرانی‌های رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه است. 


به نوشته روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، درخواست معاون رجب طیب اردوغان، نخست وزیر اسلامگرای ترکیه برای عدم خندیدن زنان در ملاعام باعث واکنش منفی در رسانه های اجتماعی شده است .

این روزنامه نوشت: هزاران تن از زنان ترکیه با انتشار تصاویر خندیدن خود معاون اردوغان را به سخره گرفتند .

براساس این گزارش، تاکنون بیش از 300 هزار عکس در این رابطه در رسانه های اجتماعی منتشر شده است  . 
معاون نخست وزیر ترکیه در واکنشی شتابزده در مقابل توفان عظیم زنان روشنفکر به دروغ گفت: برخی با تکه تکه کردن سخنانم، شروع به انتقاد کرده اند. این ادعایی بی پایه و زشت است.
وی افزود: کسانی که به تمام سخنانم گوش کرده باشند، متوجه سخنانم خواهند شد.
معاون اردوغان اضافه کرد: اگر من فقط گفته بودم زنان نباید بخندند، خب این حرف عاقلانه ای نبوده است. اما سخنان من بیشتر در مورد اخلاق اسلامی بود.
 .