Sunday, May 10, 2015

آمریکا - هشدار بی سابقه به رژیم ایران



یک سیاستمدار ارشد حزب جمهوری‌خواه آمریکا و نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری این کشور برای سال 2016 ضمن انتقاد شدید از سیاست‌های باراک اوباما در قبال رژیم ایران گفت: اوباما بین دوست و دشمن تفاوتی قایل نیست.

ریک سانتوروم، سناتور سابق پنسیلوانیا که شعار انتخاباتی‌اش اصلاح اشتباهات اوباما در تامین امنیت آمریکاست، روز شنبه طی سخنانی گفت: خوشحال می‌شوم اگر ببینم اوباما میان دشمن و دوست تفاوتی قایل می‌شود. اوباما باید متوجه باشد که رژیم ایران دشمن ماست.

وی افزود: اگر این حاکمان می‌خواهند نسخه‌ای از اسلام قرن هفتم (میلادی) را بازگردانند، پیشنهاد من این است که بمب‌افکن‌های خود را راهی کنیم و آنها را بمباران کنیم تا اوضاعشان مثل قرن هفتم شود. 

***

راه حلهای نظامی و کوبیدن بر طلب جنگ توسط سیاستمداران آمریکایی جز تباهی و ویرانی ره آورد دیگری با خود ندارد و موجب رشد بنیادگرایی خواهد شد . 
اگر چه رژیم جمهوری اسلامی منتخب ملت ایران نیست و نظامی غیرمشروع و غیردموکراتیک میباشد و پایه هایش بر سرکوب مردم ایران در داخل  و صدور تروریسم در خارج  بنا شده است اما در نهایت این مردم ایران هستند که باید تصمیم بگیرند که چه باید کرد و چه آلترناتیوی را به جای آخوندها روی کار آورد نه آمریکا . یک نمونه از جنایات آمریکا همین عراق کشور همسایه ما است که برا اثر استراتژی غلط و حمله نظامی تبدیل به کشوری قرون وسطایی شده است .