Thursday, May 21, 2015

بازگشت سرداران باز نشسته و سخنان شدیداللحن خامنه ای



بازگشت این سرداران باز نشسته و سخنان شدیداللحن آیت الله خامنه ای که بوی جنگ از آن به مشام میرسید ،  نشان دهنده شرایط خطرناکی است که جمهوری اسلامی با آن مواجه شده است و از سوی دیگر بیانگر این است که  مذاکرات هسته ای با چالش های جدی مواجه شده است و در روندی که مورد دلخواه نظام ولایت فقیه میباشد سیر نمی کند .


روز چهارشنبه 20 مه 2015، در مراسم فارغ التحصیلی دانشکده نظامی سپاه، و در حضور علی خامنه ای، رهبر ایران، رضایی و صفوی در کنار محمد علی جعفری، فرمانده سپاه و حسین سلامی، جانشین او قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاریهای ایران، خبر بازگشت محسن رضایی به سپاه از یکماه پیش قوت گرفته بود، که با حضور او در مراسم امروز قطعیت آن ثابت شد.

محسن رضایی از فرماندهان اولیه سپاه بود که در طول جنگ ایران و عراق از فرماندهان اصلی این نیرو بود. او تا سال 1997 فرماندهی سپاه پاسداران را بر عهده داشت. رحیم صفوی هم بعد از رضایی، و تا سال 2007 فرماندهی سپاه را در اختیار داشت 

آیت الله خامنه ای در این مراسم سخنان شدید الحنی ایراد کرد و گفت :

«همانگونه که قبلا هم گفته شد، اجازه هیچگونه بازرسی از هیچیک از مراکز نظامی و همچنین گفتگو با دانشمندان هسته‌ای و سایر رشته‌های حساس و اهانت به حریم آن‌ها، داده نخواهد شد.»

آیت الله خامنه‌ای تأکید کرد: «من اجازه نخواهم داد که بیگانگان بیایند و با دانشمندان و فرزندان عزیز و برجسته این ملت صحبت و از آنان بازجویی کنند.»

آیت الله خامنه‌ای تأکید کرد: «من اجازه نخواهم داد که بیگانگان بیایند و با دانشمندان و فرزندان عزیز و برجسته این ملت صحبت و از آنان بازجویی کنند.»

او با تأکید براینکه هیچ ملت و دولت عاقلی اجازه چنین کاری را نمی‌دهد، گفت: «دشمن پررو و وقیح، انتظار دارد که ما اجازه دهیم آن‌ها با دانشمندان و محققان ما درباره یک پیشرفت اساسیِ بومی و ملی گفتگو کنند اما مطلقاً چنین اجازه‌ای داده نخواهد شد.»

آیت الله خامنه‌ای افزود: «مسئولین عزیز کشور که با شجاعت در این میدان حرکت می‌کنند، بدانند که تنها راه مقابله با دشمن وقیح، عزم راسخ و عدم انفعال است.»