Sunday, July 12, 2015

درخواست امام جمعه بجنورد برای برخورد "غیرتمندان" با "دوچرخه سواری زنان




نماینده خامنه ای مانند امام جمعه اصفهان به علت گسترش بدحجابی و عدم توجه زنان ایرانی به دستورات علما ، به غیرتمندان فرمان اسید پاشی به زنان دوچرخه سوار داد . 
ابوالقاسم یعقوبی، نماینده علی خامنه ای در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد ضمن هشدار نسبت به گسترش"دوچرخه سواری زنان" در این استان، گفته است: "برخی افراد در پی ترویج بدحجابی و بی حجابی در جامعه اسلامی هستند و باید مردان و زنان باغیرت و مسئولان در مقابل این رضاخان های جدید بایستند." 

سایت معاونت «تهذیب» حوزه‌های علمیه  :
زین دوچرخه از آنجا که «کوچک‌تر» و «باریک‌تر» از زین اسب است٬ آلت تناسلی زنان را بیشتر تحریک می‌کند.
 «معمولا زین حیوانات بزرگ­‌تر و پهن‌تر است و زین دوچرخه کوچک­‌تر و باریک­‌تر و میزان تحریک کنندگی در آن {برای زنان} بیشتر است.»
«با توجه به ساختار و فیزیک خانم‌­‌ها، وقتی دختران بر زین دوچرخه سوار می‌شوند دقیقا شرمگاه (فرج) آنان روی زین قرار می‌­گیرد و باعث تحریک و تهییج آنان می‌­شود.»
«ممکن است از این کار لذت ببرند و بر این لذت عادت کنند و به مرور زمان ممکن است به سمت خودارضایی کشیده شوند.»

دوچرخه‌سواری دختران باعث تحریک جوانانی می‌شود که «کپسول شهوت آماده انفجارند.»

دوچرخه سواری در احادیث

امام صادق(علیه السلام)درباره صبر و شهوت زنان چنین می فرمایند:« خداوند عزّوجلّ ده برابر صبر بردباری مرد را به زن داده است و اگر هیجان زن تحریک شود شهوت وی ده برابر شهوت مرد خواهد بود».

امیرمؤمنان علی(علیه السلام) در حدیثی با اشاره به دلیل این نهی، می فرمایند:« زنانِ خود را بر زین ها سوار نکنید که این کار باعث تحریک و تهییج زنان و کشیده شدن آنان به سمت فساد و گناه می شود».

امام صادق(علیه السلام)از پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) نقل می کنند که حضرت از سوار شدن زنان بر زین نهی کرده اند و نیز امام(علیه السلام) می فرمایند: «زین مرکب نفرین شده ای برای زنان است و از علائم آخرالزمان .


دوچرخه سواری از نظرگاه آیت الله ها

آیت الله خامنه ای (مد ظلّه العالی):
سؤال :  با توجه به موقعیت كنونى كشورمان، لزوم صرفه‌جویى در مصرف بنزین و سهمیه‌بندى شدن آن، كمك به پاكیزگى هواى محیط زیست و سلامتى افراد جامعه، نظر خود را در مورد دوچرخه‌سوارى بانوان جهت رفت و آمد به محل كار و... البته با رعایت حجاب اسلامى اعلام فرمایید.
جواب:  خانم‌ها باید از هر كارى كه موجب جلب توجه نامحرم مى‌شود، اجتناب نمایند.


آیت الله صافی گلپایگانی (دامت برکاته):
سؤال:  چرا خانم‌ها نمی‌توانند سوار دوچرخه و زین اسب و... شوند؟ اگر حدیثی در این باره هست ذكر كنید.
جواب :  هر چیزی كه موجب تهییج قوای شهوی غیر زوج باشد و نیز هر چیزی كه مفسده‌ای بر ‌آن مرتب شود حرام است و لازم نیست برای هر چیزی روایت خاصی داشته باشیم. بسیاری از فروع مندرج در قواعد كلی است و حكمش از آن استفاده می‌شود. والله العالم

آیت الله مکارم شیرازی (دامت برکاته):
سؤال : حکم دوچرخه سوارى و موتور سوارى خواهران با مانتو در سطح شهر، با توجّه به آثار و تبعات سوء اجتماعى و اخلاقى آن، چیست؟
جواب: با توجّه به پیامدهاى سوئى که این گونه امور دارد، لازم است از آن پرهیز شود. و به وسوسه‌هایى که این و آن مى‌کنند توجّه نکنند.

(به نقل از: کتاب احکام بانوان (جدید): مطابق با فتاواى حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى(دامت برکاته) تهیه و تنظیم : ابوالقاسم علیان‌نژادى، تاریخ انتشار : 1389). 

 آیت الله سیستانی(دامت برکاته):
سؤال :آیا دوچرخه سواری برای دخترام درمکانی مانند پارک مانعی دارد اسکیت چطور؟
جواب: اگر در معرض دید نامحرم باشد ووضع اوتحریک کننده باشد جایز نسیت.

 آیت لله بهجت (ره):
1956. آیا زنان مى  توانند در ملاء عام دوچرخه سوارى و اسب سوارى كنند؟
ج. هر چه زمینه  ساز فساد است، حرام است.

 آیت الله سبحانی تبریزی(دامت برکاته):
سؤال :  ورزش بانوان خصوصاً موتور و دوچرخه سوارى در محافل عمومى چه حكمى دارد؟
جواب : بسمه تعالى، این قبیل كارها زمینه ساز گسترش گناه در جامعه است، از آن اجتناب شود. والله العالم
سؤال :  آیا خانم ها مى توانند با لباس هاى گشاد و روسرى و شلوار در حضور مرد نامحرم ورزش كنند؟
جواب :  بسمه تعالى، از این كار اجتناب كنند. والله العالم

علم الهدی: دوچرخه سواری زنان حرام است کدام مرجع تقلید دوچرخه‌سواری زن و دختر را مجاز دانسته است؟ این کار یک امر خلاف شرع و حرام است.