Tuesday, July 14, 2015

آخوندها با شیطان بزرگ به توافق هسته ای رسیدند





 شیطان بزرگ و اقمارش ، جمهوری اسلامی آخوندها را خوار و خفیف کردند و آنها را به زانو نشاندند . آنها پس از 12 سال مناقشه اتمی به توافق هسته ای در وین دست یافتند . این توافق هسته ای شامل تاسیسات نظامی هم شد همان خطوط قرمزی که ملاها گفته بودند حتی سخن از آن باعث شرم و خفت و خواری می شود .
خامنه ای حتی پا را از این هم فراتر گذاشته و  گفته بود که کسانیکه دم از مذاکره با آمریکا را میزنند الفبای سیاست را نمی دانند و الفبای غیرت . 
خمینی آن را فراتر از خیانت نام نهاده بود .
و اکنون جمهوری اسلامی برای حفظ نظام که از اوجب واجبات بود و خواهد بود تن به این ذلت داد . شعار مرگ بر آمریکا شعار محوری جمهوری اسلامی از آغاز به قدرت رسیدن بود و با این شعار هزاران هزار ایرانی بی گناه را شکنجه و اعدام کرده است .

کلیات توافق قرار است در نشست خبری مشترک مذاکره‌کنندگان در ساعت ۱۰:۳۰ به وقت وین (۱۳ به وقت تهران) اعلام شود.
آسوشیتد پرس - توافقنامه فعلی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حق بازرسی از سایت‌های نظامی ایران را می‌دهد اما دسترسی به صورت “هر کجا و هر زمان” نخواهد بود. ایران گفته است که حق بازرسی می‌تواند با تاخیر باشد و شامل همه پایگاه‌های نظامی نشود. این شرط می‌تواند برای منتقدان توافق هسته‌ای با ایران به این صورت خوانده شود که ایران تعهدات خود را رعایت نکرده است.

خبرگزاری رویترز -  پیش نویس توافق میان ایران و گروه 1+5، به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی امکان بازرسی از همه تاسیسات ایرانی مورد شک از جمله تاسیسات نظامی را می دهد.


این خبرگزاری همچنین گزارش داده که بر اساس این توافق، ایران ۱۹هزار سانتریفیوژ خود را به ۶ هزار ۱۰۴ سانتریفیوژ کاهش خواهد داد. ایران این محدودیت را برای ۱۰ سال پذیرفته است. 

بنا بر این خبرگزاری به نقل از یک منبع دیپلماتیک، از میان بردن شبهه ها درباره ابعاد احتمالی فعالیت های اتمی سابق، از جمله پیش شرط های لغو تحریم ها خواهد بود. ایران تا پایان سال برای پاسخ به سوال‌های آژانس در این باره زمان خواهد داشت .

سایت بلومبرگ در مقاله ای از شرکت ها و کمپانی هایی نام برده که احتمالا «برندگان» توافق هسته ای در ایران هستند؛ از جمله پژو، ایرباس، دانون و نستله.