Monday, September 03, 2012

دلار 3 هزار تومانی شایعه نیست



دلار 3 هزار تومانی شایعه استکبار جهانی و ستون پنجم دشمن در مملکت اسلامی نیست . بلکه نتیجه منطقی و ارگانیک حاکمیت بی کفایت و عقب مانده ای است که در قرن بیست و یکم میخواهد معضلات جامعه را با احکام قرون وسطایی  صورت بندی های اجتماعی و اقتصادی  برده داری و مادون فئودالی حل و فصل کند .
همان نظامی که صعود جهش وار دلار و گرانی روز افزون  را در رویگردانی جوانان از اسلام و دلیل زلزله را در بدحجابی و مخالفت با نظام اسلامی را مخالفت با الله میداند .

در خبرها آمده است که قیمت هر دلار در بازار آزاد ایران به 2167 تومان رسیده است و کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده اند که در آینده نزدیک قیمت هر دلار به 3 هزار تومان افزایش خواهد یافت . در گزارش محرمانه دیگری که در کمیسیون اقتصادی هیات دولت طرح شد از اتمام ذخایر ارزی کشور در شش ماه آینده سخن به میان آمده است . نرخ واقعی برابری ارزش دلار با ریال نیز در این گزارش به ازای هر دلار 6700 تومان بر آورد شده است .

برای لاپوشانی این خبرها محمود بهمنی رئیس بانک مرکزی ایران شتاب زده و هراس آلود پا به میدان گذاشت و نظرات کارشناسان اقتصادی را بی پایه دانست و مانند همیشه ضد و نقیض اظهار کرد که در روزهای آینده نرخ ارز در بازار آزاد   روند نزولی را طی خواهد کرد و در بازار رسمی تا مرز یک هزار و 500 تومان کاهش پیدا خواهد کرد .
در سالهای گذشته نیز که قیمت دلار به مرز 1000 تومان رسیده بود این کارشناسان ابله مکتب ولایت آن را شایعه اجانب و دشمنان  نظام مقدس الهی معرفی کردند . اما گذشت زمان نشان داد که این دشمنان ولایت ! ؟ نه تنها دروغ نمی گفتند که  سخنانشان حقیقت داشت و محاسبات آنها علمی و بر پایه واقعیات عینی بوده است و دلار افسار گسیخته تاخت و سم بر زمین زد و مرزها را روز به روز در هم نوردید و روزگار مردم را سیاه ساخت .
امروز نیز این کارشناسان اقتصادی ولایی  در زمانی که دلار در بالاترین حد خود در تاریخ ایران رسیده و ارزش پول ایران حتی از قیمت پهن هم کمتر شده است  صعود جهش وار دلار را نتیجه تنش های زودگذر در فرایند عرضه و تقاضا و شایعه قلمداد میکنند و علت آن را تعطیلات 5 روزه به مناسبت برگزاری اجلاس سران عدم تعهد و حرف های دهان به دهان خریداران بازار بزرگ تهران و فروشندگان صنف های مختلف در سراسر کشور میدانند . دلیلی که مرغ پخته را هم به خنده می اندازد .

بی شک تا این رژیم بی کفایت و سرکوبگر بر روی کار است دردها بی درمان خواهد ماند و دلار روندی صعودی را طی خواهد کرد و تاثیری ارگانیک بر گرانی در همه ابعاد جامعه خواهد داشت . اگر چه گاه و بیگاه بر اثر تنش های داخلی و بین المللی سیری اندک نزولی را طی میکند اما پس از چند صباحی دوباره به مسیر اصلی خود بر میگردد و با شتابی مضاعف به سیری صعودی خواهد رفت ، روندی که بصورت منطقی و دیالکتیکی  پیامدهایی ناگوار برای تمامیت  نظام در پی خواهد داشت .
همان خطری که سید احمد علم الهدی امام جمعه ابله مشهد با همه کند ذهنی آن را درک کرد و در مراسم افتتاحیه اجلاس سالانه بسیج به زبان  آورد : « حمله جدید غرب فلج کننده است ، موقعیت اجتماعی نظام در خطر است » .

واقعیت این است که روند صعودی قیمت دلار تاثیری مستقیم بر گرانی و معیشت مردمی که اکثریت قریب به اتفاق آنها در زیر خط فقر زندگی میکنند دارد و به صورت یک قانون عام و خدشه ناپذیر به شورش گرسنگان دامن می زند . همان گرسنگانی که بقول خودشان وقتی که کارد به استخوانشان میرسد دیگر دین و ایمان را فراموش میکنند و آب را همانجای ولایت میریزند که میسوزد . گرسنگانی که مانند انباری از باروت بدلیل سرکوب بیرحمانه و فقر و بیکاری جانشان به لبشان رسیده است و با شعله یک کبریت منفجر خواهند شد و دمار از روزگار این عمامه به سرها و تمامیت رژیمشان در خواهند آورد .