Sunday, September 23, 2012

هنر اسلامی بخش نخست آلات لهو و لعب



تعزیه یکی از هنرهای اصیل اسلامی است


روایات و احادیث در باره موسیقی از ائمه اطهار گرفته تا علمای ریز و درشت ، بخوبی حاکی از آن است که بر خلاف مکاتب ملحدین و سکولارهای ضد ولایت فقیه  ، آنها به روح و روان انسانها بسیار توجه نموده اند . البته بر طبق سنت و شریعت اسلام خط سرخی بین موسیقی و لهو و لعب کشیده اند .
 برای مثال در یکی از احادیث  آمده است :   موسیقی نردبان زنا و باعث نزول عذاب الهی میباشد یا یکی از امامان شیعه اثنی حشری نقل کرده است  اثرات زیانبار موسیقی آنقدر زیاد است  که اگر در خانه ای 40 روز موسیقی باشد پرده حیا دریده میشود بحدی که در این خانه اگر  مردی زنش با نامحرمی جماع کند نه تنها شرم نمی کند و با شمشیر گردنش را نمی زند ،  بلکه لذت هم میبرد .
به این دلیل است که در جمهوری اسلامی کسانی را که دنبال آلات لهو و لعب میگردند تعزیر میکنند تا جامعه خدای نکرده از صراط مستقیم و راه انبیا منحرف نشود .
بنیانگزار جمهوری اسلامی در مصاحبه با اوریانا فالاچی بخاط زهد وتقوی زیادی که داشته اند گفته اند  : « من حتی نامهای موتسارت و باخ و بتهوون را نشنیده ام اما اگر مارش جنگی  برای جهاد در راه خدا و رسول خدا و نابودی دشمنان اسلام باشد  اشکالی ندارد وگرنه تعزیر دارد .
در حالی که هر بچه دبستانی این موسیقیدانان بزرگ و مشهور را می شناسد اما بنیانگزار ایران اسلامی در اواخر قرن بیستم که ولی امر مسلمین جهان بود  آن اسطوره های جهان موسیقی  را نمی  شناخت .
آخرین کشف دانشمندان در رابطه با ضرر و زیانهای موسیقی بقول آیت الله سید صادق شیرازی پوسیدگی دندان میباشد که بر اثر تنش و کنش و واکنش هیجانی ریشه می گیرد .
استاد علامه کلب علی  علیه الرحمة در کتاب پر ارزشش  چند نمونه از مضرات موسیقی را بر پایه علمی شمرده است  :
1 نفخ معده ( که علت اصلی باطل شدن نماز میباشد )
2 - آنژین صدری
3 - انقباضات عروقی
4 - اختلالات غدد مترشحه مخصوصا تیرویید و تخمدان
5 - اسپاسم لوله گوارش
5 - آسم ( نیتجه بی حجابی ، یعنی وقتی نامحرمی بی حجابی را می بیند نفس در سینه اش حبس میشود و نفس تنگی میگیرد )
6 - کو تاهی عمر ( در کشورهای اروپایی و استکباری نظیر آمریکا که روز و شب موسیقی گوش میدهند عمر متوسط مردم 90 سال است و در کشورهای اسلامی که دشمن موسیقی هستند نظیر ایران عمر متوسط 50 سال است )
7 - بالا و پایین بردن فشار خون ( علت فتواهای مرگ بر علیه ملحدین نظیر سلمان رشدی میشود )
...............
آنتی تز و راه مقابله با این بلایای فوق هنرهای اسلامی میباشند . این هنرها عبارتند از ، روضه خوانی ،  قمه زنی ،  گل مالی به سر و صورت در مراسم عزاداری ، دخیل بستن ، امامزاده سازی ، دعا نویسی ، هنر رفتن به مستراح با پای چپ و کونشویی ،  آتش زدن کتابخانه ها و نابودی مجسمه ها و نقاشی ها ... .
لازم به تذکر است که آنقدر در این دین مبین به هنر و هنرمند ارج نهاده شده است که حتی شمشیر زنی یعنی سر از تن مخالفان جدا کردن را نیز از هنرهای ملکوتی و الهی شمرده اند .