Saturday, February 14, 2015

نامه ولایت فقیه ثانی به اوباما و لگد زدن به آرمان های آیت الله خمینی




 نامه ولایت فقیه ثانی به اوباما اصولگراها را شوکه کرده و باعث جار و جنجال و جر و بحث های فراوانی در میان سران  نظام شده است .  محافل خارجی این رابطه پنهانی و بده بستانها را با شیطان بزرگ نشانه ترس سیدعلی خامنه ای از سرنگونی نظامش و جام زهری بسا بدتر از آن چه آیت الله خمینی در جنگ ایران و عراق نوشیده بود  قلمداد کرده اند  و آن را بیانگر بحرانهای مرگباری که از راس تا قاعده این نظام را فرا گرفته است دانسته اند .
هر چند محافل استعماری و صدای آمریکا و آیت الله بی بی سی سعی کردند مثل همیشه خاک در چشم مردم بپاشند و با ماستمالی خبر سیاست های دولتی را که به آنها در پس پرده دیکته میشود پیش ببرند .
 این رژیم با شعار مرگ بر آمریکا  دهه ها آب و  نان خورده است و مخالفان خود را با همین عربده های صدمن یک غاز هزار هزار از 36 سال پیش تا کنون به شکل فجیعی کشته است . جنگ با عراق نیز با همین بهانه ها سالها ادامه یافته است 
نامه نوشتن به رئیس جمهور آمریکا به هر عنوان  یعنی چراغ سبز نشان دادن به شیطان بزرگ و لگد زدن به آرمانهای خمینی . آرمانهایی که خط قرمز و ناموس نظام محسوب میشوند . آنهم در راس هرم حکومت یعنی ولایت فقیه که جانشین امام زمان لقبش داده اند .

بی شک باید منتظر جنگ و جدال های بیشتری در باندهای داخلی رژیم و ترکشهایش بعد از اینکه طشت رسوایی اش از بام به زمین افتاده است باشیم ، که چرا رژیمی که همه افتخارش حمله و هجوم به سفارت آمریکا در همان سالهای آغازین روی کار آمدن بود و آنهمه شعر و شعار ها و عربده کشی ها بعد از سرکوب خونین مردم در راهپیمایی های سال 88  به چنین ننگی تن داده و به غلط کردن افتاده است


صدای آمریکا : آیت الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران طی نامه‌ای محرمانه به نامه رییس جمهوری ایالات متحده که در بین مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه پنج به علاوه یک ارسال شده بود، پاسخ داد. 

بنابر گزارش وال استریت ژورنال  که روز جمعه سیزدهم فوریه -۲۴ بهمن‌ماه- منتشر شده است، در هفته‌های اخیر رهبر جمهوری اسلامی ایران به نامه‌ای که باراک اوباما در ماه اکتبر برای وی ارسال کرده بود، پاسخ داده است. وال استریت منبع خبر خود را یک دیپلمات ایرانی بدون اشاره به نام وی ذکر کرده است.

در نامه‌ای که رییس جمهوری آمریکا برای این عالی‌ترین مقام ایرانی ارسال شده بود پیشنهادهایی در خصوص همکاری ایران و آمریکا برای مبارزه با گروه داعش در صورت حصول توافق هسته‌ای شده بود.

بنابر اشاره خبرگزاری رویترز به نقل از منبع این گزارش، اگرچه متن این نامه محترمانه تنظیم شده است اما اطلاعاتی در خصوص محتوای آن هنوز منتشر نشده. این در حالی است که کاخ سفید هم در این مورد هنوز اظهار نظری نکرده است.

پیشتر آیت‌الله خامنه‌ای در هفته که گذشت طی سخنانی اشاره کرده بود که در صورتی که آقای روحانی به یک توافق مستحکم
برسد، وی با این توافق موافقت خواهد کرد. این در شرایطی است که مذاکرات هسته‌ای هنوز هم در ایران مخالفان زیادی دارد. عده‌ای در ایران بر این باورند که مذاکرات ایران و کشور‌های غربی به نوعی باج دادن به آن کشورها و عقب نشینی از مواضع بنیادین نظام است.

مذاکرات هسته‌ای بین ایران از یک سو و کشورهای آمریکا، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه و آلمان از سوی دیگر در راستای راهبرد استفاده صلح آمیز ایران در حالی ادامه دارد که غرب تاکید می‌کند ایران باید به کشورهای طرف مذاکره ثابت کند که فعالیت‌های هسته‌ای اش برای امنیت جهانی مخاطره آمیز نیست.

از سوی دیگر در طی روزهای گذشته رییس جمهوری ایالات متحده به دفعات اعلام کرده است که در طول مذاکرات اخیر ایران نه تنها به تعهدات خود در زمینه ارایه اطلاعات فعالیت‌های هسته‌ای خود عمل کرده است بلکه از حجم تولید اورانیوم غنی شده خود نیز کاسته است.

در سمت مقابل نیز در طول مذاکرات بخشی از محدودیت‌های اقتصادی ایران و معاملات با ایران برداشته شده است، هم‌چنین مقداری از دارایی های این کشور که در راستای تحریم ایران مسدود شده بود نیز آزاد شده است اما در نهایت در صورت توافق کامل بر سر برنامه هسته‌ای ایران تمامی این محدودیت‌ها باید برداشته شده از جمله ایران بتواند صادرات نفت خود را افزایش دهد.

بر اساس آخرین توافق در آذرماه ۹۳ به دلیل نرسیدن به یک توافق جامع این مذاکرات هشت‌ماه تمدید شد. اما طرفین بر این باورند که در ماه اسفند همین سال -مارس ۲۰۱۵- باید نتایج مناسب را به دست بیاورند. این تمدید در نهایت در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۶ به اتمام می‌رسد.

از سوی دیگر روز جمعه، احمد خاتمی امام جمعه تهران طی سخنانی در محل نماز جمعه اعلام کرده است که «ادامه حمله به مذاکره کننده‌گان هسته‌ای کار نادرستی است» وی در سخنان خود تاکیده کرده که مذاکره کننده‌گان بارها اعلام کرده اند که پیرو ولایت هستند.

او از تریبون نماز جمعه تهران هم‌چنین اشاره کرده که «نه مذاکرات فتح الفتوح است و نه فروختن کشور.» آقای خاتمی تاکنون یکی از منتقدان جدی اصلاح طلبان و دولت حسن روحانی بوده است.

از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل که روز سوم مارس علیرغم عدم رضایت رییس جمهوری آمریکا در کنگره سخنرانی‌ خواهد کرد این مذاکرات را یک توافق بد و خطرناک می‌داند.