Monday, August 01, 2011

اسامی کابینه شیطان



شیطان هم مانند شهروندان کشورها رئیس جمهور ، دولت و کابینه دارد و کابینه او مرکب از بیست نفر است .  کارهای خود را با کمک آنها انجام میدهد . برای هر کاری وزیری تعیین کرده ، به انحراف کشیدن مردم را به آن کابینه سپرده است . افراد کابینه اش از فرزندان خود او هستند . هر صبح و شام تخت خود را می گذارد و بر آن می نشیند . افراد کابینه دورش جمع می شوند . او هم دستورهای لازم را به آنها می دهد ، هر کس در پی ماموریت خود می رود ، اسامی کابینه او از این قرار است .

1 - ولها یا وهان : او مامور طهارت و نماز و عبادت است . او انسان را در طهارت و نماز وسوسه می کند و به شک می اندازد که این نماز باطل است . نماز دیگری شروع کن ، وضوی تو ناقص بود ، دو مرتبه تجدید کن . گاهی هم در سجده در بدن انسان چیزی میدمد ، به طوری که انسان خیال میکند وضوی او باطل شد و مجبور شود دو مرتبه وضو بگیرد ( منظور حدث « گوز »  اکبر و اصغر است ) 
2 - ابیض : انبیا را وسوسه میکند یا مامور به خشم در آوردن انسان است و غضب را پیش او موجه جلوه میدهد و به وسیله آن خونها ریخته شود .

3 - : اعور : کارش تحریک شهوات در مردان و زنها است و آنها را به حرکت در می آورد و انسان را وادار به زنا می کند . اعور همان شیطانی است که بر صیصای عابد را وسوسه کرد تا با دختری زنا کند و بعد او را به قتل برساند . روزی اعور پیش هود پیغمبر رفت . آن حضرت ضربه ای به چشم او زد ، کج شد .

4 - : داسم : همواره مراقب خانه هاست . وقتی انسان داخل خانه شد و سلام نکرد و نام خدا بر زبان نیاورد با او داخل می شود و آن قدر وسوسه می کند تا شر و فتنه ایجاد نماید و اهل خانه را به جان هم بیندازد . اگر انسان سر سفره غذا نشست و بسم الله نگفت با او غذا میخورد . هر گاه انسان داخل خانه شد و سلام نکرد و ناراحتی پیدا شد باید بگوید ( داسم ، ناسم ، اعوذ بالله منه ) 

5 - قندر : او نظارت بر زندگی افراد میکند . هر کس چهل روز در خانه خود طنبور داشته باشد ، غیرت را از او بر می دارد به طوری که انسان در برابر ناموس خود بی تفاوت میشود .
6 - دهار : ماموریت او آزار مومنان در خواب است . به طوری که انسان خواب های وحشتناک می بیند یا در خواب به شکل زنان نامحرم در می آید و انسان را وسوسه میکند تا او را محتلم کند .
7 - : اقبض : وظیفه او تخم گذاری است . روزی سی عدد تخم می گذارد ده عدد در مشرق ده عدد در مغرب و ده عدد در وسط زمین . از هر تخمی عده ای از شیاطین و عفریت ها و غول ها و جن بیرون می آیند که تمام آنها دشمن انسان اند .
8 - تمریح : امام صادق علیه السلام فرمودند در گمراه ساختن افراد کمک کننده ای است به نام تمریح وی در آغاز شب بین مغرب و مشرق به وسوسه کردن و، وقت مردم را پر می کند .
9 - قزح : ابن کوا از امیرالمومنین علیه السلام از قوس و قزح پرسید حضرت فرمود :  قوس و قزح مگو !؟ زیرا نام شیطان قزح است بلکه بگو« قوس اله و قوس الرحمن »


10 - زوال : مرحوم کلینی از عطیه بن المعزام روایت کرده که وی گفت : در خدمت امام صادق علیه السلام بودم از مردانی که دارای مرض « آبنه » بوده و هستند یاد کردم حضرت فرمود  : « زوال » پسر ابلیس با آنها مشارکت می کند و ایشان مبتلا به مرض آبنه دچار می شوند .
11 - لاقیس :  او یکی از دختران شیطان است و کارش وادار کردن زنان به مساحقه و هم جنس بازی است . او مساحقه را به زنان قوم لوط یاد داد . یعقوب بن جعفر می گوید  مردی از حضرت صادق علیه السلام از مساحقه بازی زن با زن دیگر پرسید حضرت در حالی که تکیه کرده بود نشست و فرمود : «  زن زیر و زن رو » هر دو ملعون اند . پس از آن فرمود خدا بکشد لاقیس دختر ابلیس را که چنین عمل زشتی را برای زن ها آورد آن مرد گفت : این کار اهل عراق است ؟ حضرت فرمود سوگند به خدا که این عمل در زمان رسول خدا بود قبل از آن که در عراق باشد .


12 مقلاس : موکل قمار است . قمار بازها همه به دستو او رفتار میکنند . به وسیله قمار و برد و باخت اختلاف و دشمنی در میان آنها به وجود می آید .
13 - طرطبه : یکی از دختران آن ملعون میباشد . کار او وادار کردن زنان به زنا است و هم جنس باز ی را به شان تلقین میکند .


با توجه به مطلب فوق به دست می آید که ابلیس به صورت یک فرمانده ویران گر که نقش فرماندهی را به عهده دارد فرمان میدهد و بچه هایش در اجرای دستورات او می کوشند و با تلاش ها و تغییر شکل های مختلف جوامع انسانی را به بدبختی می کشاند .


( سفینة ج 1 ص 100 ، شیطان در کمینگاه ، ص 119 )

No comments:

Post a Comment