Sunday, August 14, 2011

آذربایجانی ها باید بر این تصاویر خون گریه کنند




من در تعجبم از مردم آذربایجان که  با آن همه سنن مبارزاتی و افتخارات تاریخی چرا دوباره پرچم تسلیم بر سر در خانه های خود نصب کردند و در برابر مرگ دریاچه ارومیه خون گریه نمی کنند . مردمی که هرهفته  بیش از صد هزار نفر در ورزشگاه 70 هزار نفری برای دیدار فوتبال تیم محبوشان تراکتور سازی دست افشان و پای کوبان میروند  ، و دهها هزار نفر به علت کمبود جا در پشت در ورزشگاه منتظر می مانند .
در زیر پای دریاچه ارومیه این جنایتکاران حاکم چارپایه را کشیدند و بقول آقای خرسندی مجلس ترحیم برایش گرفتند اما شما که تنها در یک قلم بیست هزار نفر به استقبال قلعه نویی در فرودگاه تبریز می روید و دایره و دمبک میزنید دم بر نمی آورید . شما را چه شده است دریاچه ارومیه ناموس آذربایجان و ایرانی هاست . چرا در برابر کشتن آن سکوت کرده اید . ایکاش ستار زنده بود و این پرچمهای تسلیم را از سر در خانه هایتان بر میداشت و شما را به خیزش فرا میخواند . آن زنان تبریزی که لباس رزم بر تن میکردند و پیشاپیش مجاهدان علیه نیروهای استبداد می جنگیدند .
از این رژیم جنایتکار نباید انتظار داشته باشید که کمکی به آب و خاک این مملکت بخصوص آذربایجان بکند . رژیمی که به زندانها به مرد و زن رحم نمی کند و با شعار یاعلی و یا زهرا به تجاوز می پردازد . رژیمی که خون و پول نفت تاراج شده را به حزب الله لبنان یا رژیم جنایتکار سوریه میفرستد تا با تانکها بر روی بدن آزادیخواهان براند و گلوله بر قلب و مغز کودکان و پیران شلیک کند . انتظار نداشته باشید که بجز کشت و کشتار از او چیزی به شما برسد . او آمده است تا نیست و نابود و کشتار کند و انسان و طبیعت و زیبایی و زندگی را با نام الله به خار و خاکستر بکشاند .

یک فاجعه زیست محیطی جبران ناپذیری با خشک شدن دریاچه رضائیه در راه است . این میلیونها تن  نمکی که در وزش بادها از دریاچه به شرق و غرب به هوا بر میخیزد جان انسانهای بیشماری را در معرض خطر قرار میدهد . این بمب نمکی بسیار نیرومندتر از بمب های هسته ای است که از مرزهای این استان فراتر می رود و منطقه را تبدیل به صحرای برهوت خواهد کرد . 
دمای منطقه از 10 تا 15 درجه افزایش خواهد یافت و نتیجه ای منفی و بلافصل بر محیط زیست و زندگی مردم در کشاورزی ،مهاجرت پرندگان ، دامداری و دیگر ابعاد زندگی اعم از اجتماعی و اقتصادی  خواهد داشت .
هشدارها و زنهارها بسیار جدی است . فاجعه ای بسیار عظیم و خاموش در راه است . 
این نمکزار شدن دریاچه سبب مبتلا شدن میلیونها نفر به سرطان ریوی خواهد شد .  علیه جنایت و خیانت رژیم به منابع طبیعی و انسانی این مملکت باید کاری کرد . ابعاد این فاجعه بسیار بزرگ و غیر قابل بر گشت میباشد . پنبه ها را از گوش ها  در بیاوریم . زنگهای خطر به صدا در آمده اند .


شب خونخواره گردد پاره پاره
کشد «خورشید آزادی» شراره
فراری میشود جلاد بیرحم
اگر تبریز  بر خیزد  دوباره






زاینده رود

No comments:

Post a Comment