Wednesday, August 03, 2011

احکام چت در ماه مبارک رمضان با دختر نامحرم



با سلام 
شخصی در ماه رمضان با دختر نامحرم چت میکنه یا اس ام اس بازی میکنه یا صحبت میکنه . در این هنگام مایعی از مجرای تناسلی وی خارج میشود منتهی با این خیال که آب عشق است غسل جنابت می کنه ؟ آیا روزه این شخص صحیح می باشد و در صورت بطلان آیا باید کفاره بدهد یا صرف اعاده کفایت میکنه و در صورت کفاره ، کفاره آن چیست 
                                                                                                           با سپا س فراوان
جواب 
بسمه تعالی
اگر مایع با پرش و شهوت بیرون می پرد و پس از آن سست می شوید منی است و غسل جنابت دارد و نجس است و اگر فقط  رطوبتی است بدون پرش ، مذی است و  پاک است .
                                            


1 - اگر مردی با یک دختر 3 سال از خود بزرگتر قصد ازدواج داشته باشد اما فعلا امکان ازدواجشان تا 2 سال آینده وجود نداشته باشد می توانند خودشان صیغه محرمیت بخوانند و ثبت کنند یا اشکال دارد ؟
 2 - اگر در ماه مبارک رمضان در طول روز ملعبه با همسر به جایی برسد که آلت شوهر در دهان ببرد و از ختنه گاه بیشتر داخل برود آیا روزه ی روزه دار باطل می شود و آیا اصلا وارد کردن آلت مرد در دهان زن ، روزه مرد و زن را باطل می کند ؟
پاسخ حضرت آیت الله العظمی گرامی
بسمه تعالی
1 - عقدشان صحیح است و اشکال ندارد به رساله که در همین سایت هم موجود است مراجعه کنید .
2 - با اینکار روزه هیچ کدام باطل نمی شود . مواظب باشد انزال نشود .

سئوال 3 - محضر حضرت آیت الله العظمی گرامی ( دامت برکاته )
با توجه به اینکه عالم محضر است و ملائکه ی او نیز ناظم بر اعمال ما هستند . آیا کاملا برهنه شدن ( لخت مادرزاد ) در حمام به مدت طولانی ( البته به طوری که کسی انسان را نبیند ) از نظر اخلاقی چه حکمی دارد ؟ و شما پیشنهاد میفرمایید که در حمام چگونه باشیم تا همه ی جوانب اخلاق را رعایت کرده باشیم .
پاسخ
بسمه تعالی
در حمام لخت بودن اشکالی ندارد ، اگر تحریک شهوت نشوید 

No comments:

Post a Comment