Wednesday, August 24, 2011

مخالفان سوریه حول محور « سرنگونی » شورای ملی تشکیل دادند و متحد شدند




در حالی که شورای هماهنگی راه سبز با سیستم مافیایی و اعضای نامرئی خود  با انواع لطائف الحیل میخواهد مردم را برای شرکت در انتخابات دعوت کند  و از شعار دوران طلایی امام ملعون کوتاه نمی آید . خبر رسیده است که سازمانها و شخصیت ها و گروههای مخالف با رژیم بشار اسد  در ترکیه  نشست چهار روزه تشکیل دادند و در حول محور « سرنگونی » به توافق رسیده اند  تا مبارزات خونین مردم سوریه را هماهنگ و در یک مسیر یعنی نابودی تام و تمام سوق دهند .  قرار است دو هفته دیگر شورای ملی جلسه تشکیل دهد تا اعضای رهبری و دبیر کل خود را مشخص کند . چندی قبل مخالفان دیکتاتور یمن نیز در همین راستا در جهت هماهنگی  شورای ملی تشکیل داده بودند .
بشار اسد در ماههای گذشته سعی کرد تا با دست زدن به یکسری از رفرم ها یعنی لغو حالت فوق العاده ، اعطای تابعیت به کردهای این کشور و مبارزه با فساد و رشوه خواری  شورشهای خونین و انقلاب را بخواباند . اما مخالفان گول این ترفند کهنه شده را نخوردند و بر شعار سرنگونی تا آخرین نفس پای فشردند .
در سوریه جریان  ضد انگیزه ای بنام سبزها وجود ندارد تا یکی به میخ و یکی به نعل بزند و این رود خروشان خشم مردم را به مرداب سوق دهند . اصول گرا و اصلاح طلب در دیدشان  سر و ته یک کرباسند  همه یک شعار را فریاد میزنند . مرگ بر دیکتاتور ، و گزینه  سازشکارانه را  بر سر میز مذاکرات قرار نمی دهند .  
مصر و یمن و تونس و لیبی هم  همین روند را انتخاب کردند و خیانت کارانی  مانند آنچه در ایران می بینیم در بین شان پیدا نشد یا بر اثر هوشیاری شان جرات پیدا نکردند تا فریادهای  مردم را صد و هشتاد درجه بچرخاند و  مانند کدیورها شعار نه غزه ، نه لبنان ، جانم فدای ایران را به هم غزه و هم لبنان ، جانم فدای ایران تغییر دهد  . 
مبارزات سه دهه مردم ایران از فراز و نشیب های فراوانی گذشته است . مردم دیدند که خاتمی این سید خندان ، کاری جز جابجایی مهره ها و طولانی کردن عمر استبداد نکرد . او با شیادی آخوندی و شم غریزی خود خوب میداند که شعار سرنگونی تخت و بارگاه او راهم سرنگون خواهد کرد و باید به جنایتهایی که در این رژیم انجام داده است پاسخگو باشد . اما موضوع به اینجا ختم نمی شود . سبزهای خارج با ترفندهای گوناگون باز هم میخواهند با شعارهای آبکی دوباره و دوباره آن اصلاح طلبان قلابی را که دستشان تا آرنج به خون مردم ایران آغشته است روی کار بیاورند و آبروی نداشته ولایت را بخرند .

اپوزیسیون ایران باید از این یکدلی مخالفان سوریه و لیبی و تونس درس بیاموزد و بار دیگر اوضاع را ارزیابی کند تا راهکارها را پیدا کند .  قدرت انقلاب در اتحاد نیروهای سرنگون طلب است . این اتحاد قدرت ما را صدها برابر میکند و انرژی ها را در مسیر های انحرافی به هدر نمی دهد . گول سبزهای اصلاح طلب را نباید خورد . آنها آب را گل آلود میکنند و میخواهند تفرقه بیندازند و عمر استبداد را باز هم طولانی تر کنند . بهترین گزینه وحدت گرایشات مختلف در حول محور سرنگونی است .
 رژیم جمهوری اسلامی  بیش از سه دهه نشان داده است که هرگز استحاله پذیر نیست و رفرم در چارچوب نظام ولایت فقیه  تنها یک افسانه ای بیش نیست  .

No comments:

Post a Comment