Sunday, January 11, 2015

درگیری فیزیکی در مجلس ، مطهری مصدوم شد




 عجب این مجلس اسلامی ما خر تو خر است
پس و پیشش همه سو نعره گاوان نر است
خانه ملت ما مامن یک عده پست
خائن و رذل و فرومایه و بس حیله گر است
 سگی آنجا نشناسد به دمی صاحب خود
این یکی قاتل و دزد و دگری خیره سر است
فحش خواهر فحش مادر همه هم را بدهند
گوئیا قایق توفانزده شان در شرر است
لات و لوت و قمه زن یا که رئیس اش به جهان
پای تا سر همه در بی وطنی مفتخر است
بوی گُه میدهد عمامه آن جاکش پیر
دهنش گرچه به ظاهر برسد پُر شکر است
چنگ در بیضه هم کرده و فریاد کشند
خشتک یک یکشان در شب چرکینه تر است
آنکه انگشت در استخر به آنجا میکرد
شد علمدار نجابت سخنانش گهر است
میچکد خون جوانان به سر پنجه شان
نزد این بی شرفان کشتن مردم هنر است
جان به لب آمده از فقر و ستم بر خیزید
قصر این جانوران مملوِ از سیم و زر است
به چنین ننگ نباید که به یک دم تن داد
خیزش ای میهن شیران که زمان خطر است

« مهدی یعقوبی »


صبح امروز جلسه علنی مجلس با نطق مطهری به تنش کشیده شد. علی مطهری در نطق خود بار دیگر حصر آقایان موسوی، کروبی و خانم رهنورد را غیرقانونی و برخلاف اصول قانون اساسی اعلام کرد. تاکید وی به این موضوع برای چندمین بار باعث تنش در مجلس شد و مخالفان این صحبت ها و رفع حصر اقدام به ضرب و شتم مطهری کردند

رییس فراکسیون اهل سنت :
 آقای مطهری مورد ضرب و شتم قرار گرفت، البته زیاد نبود اما از ناحیه دست چپ آسیب دیدند. محیط شلوغ بود و من متوجه نشدم که چه کسی اقدام به ضرب و شتم کرد اما نزدیک بود که ایشان به زمین بیفتد و همین باعث زخمی شدن انگشتان دست چپ ایشان شد.
فتاحی تصریح کرد: مخالفان آقای مطهری زیاد بودند و جلوی تریبون را گرفته بودند و شعار می دادند. من تا آنجا که می توانستم اجازه ندادم کسی به تریبون نزدیک شود و جلوی ایشان ایستادم. نهایتا سعی کردیم آقای مطهری را از میان آنها بیرون بکشیم.

به گزارش ایسکانیوز، وقتی علی مطهری در نطق خود در خصوص حصر موسوی و کروبی سخنانی را مطرح کرد با شعارهای نمایندگان مبنی بر مرگ بر ضد ولایت فقیه و مرگ بر فتنه گر مواجه شد و برخی نمایندگان به سمت او حمله ور شدند و درگیری فیزیکی رخ داد.

در این میان عابد فتاحی ، قاضی پور و مصباحی مقدم از علی مطهری خواستند تا تریبون را ترک کند.

علی مطهری گفت: حصر برخلاف قانون اساسی است. ابوترابی که ریاست جلسه را بر عهده داشت اعلام کرد: سخنان شما نظم جلسه را بر هم می زند

به دنبال افزایش تنش در مجلس ابوترابی جلسه علنی را تعطیل کرد.
قسمت هایی از نطق میان دستور علی مطهری به شرح ذیل است:

«اینجانب حصر خانگی آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد را پس از پایان آشوبهای خیابانی، بدون حکم قضایی، همچنان خلاف اصول متعدد قانون اساسی و ادامه آن را به زیان انقلاب اسلامی می‌دانم و معتقدم در این زمینه شورای عالی امنیت ملی به ریاست رئیس جمهور و قوه قضائیه کوتاهی کرده‌اند. همه می‌دانند که من هیچ تعلق خاطری به آقایان موسوی و کروبی ندارم و در انتخابات سال ۸۸ نیز به آقای رضایی رأی دادم. هدف اینجانب دفاع از یک موضوع بزرگتر و آن رفتار اسلامی با منتقدان حکومت است آنچنان که علی علیه‌السلام رفتار می‌کرد که منتقدان و مخالفان تا دست به سلاح نبرده بودند آزاد و از همه حقوق اجتماعی برخوردار بودند به طوری که در مسجد و در اثنای خطابه‌اش به او انتقاد می‌کردند و حضرت مانع تعرض به آنها می‌شد و می‌فرمود: الطیش لاتقوم به حجج الله (حجتهای خدا با عصبانیت اقامه نمی‌شود).

رئیس محترم قوه قضائیه در پاسخ به نامه اینجانب اولا حصر را مجازات ندانسته‌اند؛ در حالی که حصر از حبس و زندان سنگین‌تر است زیرا زندانی حقوقی دارد که توسط ناظرانقانونی رصد می‌شود ولی محصور چنین نیست. ثانیا ایشان مصوبه مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی امنیت ملی را از نظر دوام یکسان دانسته است در حالی که چنین نیست و مصوبه شورای عالی امنیت ملی صرفا ناظر به دوره ناامنی مورد نظر و یک تصمیم موقت است. مثلا این شورا نمی‌تواند تصویب کند که فردی باید محصور شود تا زمانی که توبه کند یا تا زمانی که از دنیا برود. هرگونه حکم دائمی منوط به محاکمه در دادگاه صالح علنی و شنیدن دفاعیات متهم است. پیغمبر اسلام هم نمی‌تواند بدون محاکمه و شنیدن دفاعیات متهم حکم مجازات صادر کند مگر به واسطه وحی.

رئیس محترم قوه قضائیه نباید از انتقاد برنجد و در پاسخ خود منتقد را بنوازد. به بیان شهید مطهری هر مقام غیر معصومی اگر در جایگاه غیرقابل انتقاد قرار گیرد هم خودش فاسد می‌شود و هم جامعه را فاسد می‌کند.

راه حل این است که ما به اشتباهات خود در سال ۸۸ از قبیل حمایت از یک کاندیدا، عدم عکس‌العمل مناسب نسبت به مناظره، اعلام جشن ملی به جای موکول کردن مسئله به نظر شورای نگهبان، رفتار خشونت‌آمیز با معترضان و ممانعت از اظهارنظر آنها، به اینها اعتراف کنیم آنگاه خطای آقایان موسوی و کروبی در عدم تمکین به قانون را در نظر بگیریم و اگر قرار بر محاکمه است دادگاه صالح علنی تکلیف همه طرفهای فتنه را به طور همزمان مشخص کند و چنانچه قرار بر محاکمه نیست محصوران آزاد شوند و اگر جرمی مرتکب شده‌اند همین چهارسال حصرِ بدتر از حبس، مجازات آنها باشد.

ادامه وضعیت فعلی، تبعات سوء سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دارد. از رئیس جمهور محترم به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی و نیز رئیس قوه قضائیه می‌خواهم که با تدبیر مشترک خودو هدایت رهبر حکیم انقلاب به این غائله خاتمه دهند تا همای وحدت و همدلی بر سر ملت به پرواز درآید.»

دیگربان: جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در پی اعتراض٬ شعار و تجمع گروهی از نمایندگان مجلس مقابل جایگاه سخنرانی علی مطهری به تنش کشیده شد و از روال عادی خود خارج شد.
رسانه‌ها گزارش کرده‌اند این تنش‌ها زمانی آغاز شد که علی مطهری در نطق خود بار دیگر حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی را غیرقانونی خواند.
گروهی از نمایندگان مجلس نیز در اعتراض به این سخنان صندلی‌های خود را ترک کرده و مقابل مطهری ایستاده و شعار‌های تندی علیه موسوی و کروبی سر دادند.
براساس گزارش‌ها برخی نمایندگان معترض به جایگاه ناطق میان دستور {مطهری} نیز هجوم بردند تا جایی که برخوردی فیزیکی میان صفر نعیمی رز و علی مطهری رخ داد.
نادر قاضی پور، حسینعلی حاجی دلیگانی، مهدی موسوی نژاد فرهاد رشیدی، عزیزالله اکبریان و چند نماینده دیگر هم اطراف مطهری حلقه زده و مانع سخن گفتن او شدند .