Wednesday, January 07, 2015

حمله مسلحانه به دفتر مجله طنز فرانسوی "شارلی ابدو" در پاریس حداقل 12 کشته و چند زخمی برجای گذاشت



سنتی که آیت الله خمینی بر جای گذاشت





بی بی سی فارسی : مقام‌های قضایی فرانسه می‌گویند حمله مسلحانه به دفتر یک مجله طنز در این کشور دست کم ۱۱ کشته بر جای گذاشته که به گزارش خبرگزاری فرانسه دو نفر آنها از ماموران پلیس هستند. رویترز می‌گوید شمار کشته‌ها به ۱۲ نفر رسیده است. یک شاهد عینی گفته است که دو مرد با نقاب‌های سیاه و کلاشنیکف به دفتر مجله "شارلی ابدو" در پاریس، پایتخت فرانسه حمله کرده و به افراد تیراندازی کرده‌اند. کمی بعد شاهدان عینی مهاجمان را در حال فرار از محل دیده‌اند. گفته شده که ۱۰ نفر دیگر هم در جریان این حمله زخمی شده‌اند. حال چهار نفر از آنها وخیم گزارش شده است

رادیو فردا :  این هفته‌نامه طنز سال ۲۰۱۱ پس از انتشار کاریکاتوری درباره پیامبر اسلام به آتش کشیده شده بود. یکی از توئیت‌های آخر این هفته‌نامه در مورد ابوبکر البغدادی، رهبر گروه «حکومت اسلامی» بود که پانزده دقیقه پیش از حمله به این هفته نامه منتشر شده بود.

گفته می‌شود دو مرد نقابدار با کلاشنیکوف به این هفته‌نامه حمله کرده‌اند. در تصاویر منتشر شده، یک نفر در درگیری‌ها «الله‌اکبر» می‌گوید.
برخی از کارمندان این هفته‌نامه به پشت بام شارلی ابدو پناه بردند.
به گزارش فرانس ۲۴ فرانسوا اولاند رئیس جمهور این کشور، دستور نشست اضطراری به اعضای دولت داده است. پس از این حمله دولت فرانسه سطح هشدار در مورد تهدیدات تروریستی را به بالاترین میزان ارتقاء داد.

دبی-العربیه.نت فارسی
در حمله روز چهارشنبه ۷-۱-۲۰۱۵ افراد مسلح به دفتر هفته نامه «چارلی هبدو» در پاریس دست کم ۱۲ تن کشته و شماری زخمی شدند.

به گزارش رویترز، پلیس مرگ ۱۲ تن و زخمی شدن ۱۰ تن را در این حادثه تایید کرده است. حال ۴ تن از زخمیان وخیم گزارش شده است و ۴۰ تن دیگر از دفتر این مجله نجات داده شدند.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که مردان مسلح ساعت یازده و نیم به وقت پاریس وارد دفتر این مجله شده و شروع به تیراندازی کردند.
«بینیوت برینگر» یک شاهد عینی به خبرگزاری رویترز گفت دو مرد مسلح نقابدار وارد ساختمان شدند که پس از آن صدای شلیک تیر شنیده شد. شمار مهاجمان هنوز از سوی پلیس اعلام نشده اما رسانه‌ها شمار آن‌ها را بین ۳ تا ۴ نفر و مسلح گزارش کرده‌اند.
رویترز به نقل از شاهدان گزارش داد مهاجمان پس از حمله به این نشریه با یک خودروی سیاه رنگ از محل فرار کرده‌اند. آن‌ها هنگام فرار به سوی پلیس نیز تیراندازی کرده‌اند و ۲ تن از قربانیان از افراد پلیس هستند.

به گزارش روزنامه «فیگارو» مهاجمان هنوز دستگیر نشده‌اند.
براساس همین گزارش هفته نامه «چارلی هبدو» مجله‌ای جنجالی است که بار‌ها با چاپ و انتشار کارتن‌های طنزآمیز جنجال آفریده است. آخرین کاریکاتور این هفته نامه از ابوبکر البغدادی خلیفه خود خوانده داعش است.
این هفته نامه در سال ۲۰۱۱ نیز با بمب گذاری در دفترش مورد حمله قرار گرفت. این حمله پس از آن صورت گرفت که این هفته نامه نوشت که سردبیر شماره آینده این مجله «حضرت محمد» خواهد بود و همراه با این خبر کاریکاتوری از آن حضرت را در صفحه اول خود منتشر کرد.
این مجله در سال ۲۰۱۳ یک شماره ۶۴ صفحه‌ای زندگی حضرت محمد را به شکل کاریکاتور انتشار داد.
بنا بر گزارشهای رسیده، فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه از محل حادثه دیدن کرده و دستور تشکیل جلسه اضطراری کابینه را صادر کرده است.