Saturday, January 24, 2015

دوپینگ بازیکن عراقی توسط فیفا تایید شد ، احتمال حذف عراق



بُرد تیم ملی عراق به علت استفاده از بازیکن دوپینکی در بازی ایران و عراق در یک چهارم نهایی به زیر علامت سئوال رفت . این بازیکن علا عبدالزهرا نام دارد که از ماده ممنوعه ای به نام متیل هگزامین استفاده کرده بود . 

ایران در مورد این تخلف به AFC  شکایت کرد و در همین رابطه چند نفر را به سیدنی اعزام کرد تا موضوع را پیگیری کنند .  قوانین فیفا در این موارد بسیار سخت گیرانه است . اگر تخلف این بازیکن اثبات شود احتمال میرود  AFC رای به پیروزی ایران با نتیجه سه بر صفر بدهد و  تیم ملی فوتبال عراق از جام ملت های آسیا حذف شود 

پایگاه SBS استرالیا ضمن اعلام این خبر به نقل از یک سخنگوی کنفدراسیون فوتبال ‌آسیا که نخواسته نامش فاش شود، نوشت: کاروان ایران بعد از شکایت رسمی به فیفا، بازگشت خود از استرالیا را به تعویق انداخته  است .

به گزارش وب سایت نود : فیفا امروز دوپینگ عبدالزهرا را مورد تایید قرار داد و با ارسال نامه ای به سازمان لیگ تصریح کرد که این بازیکن دوپینگی است و حق شرکت در مسابقات را به دلیل محرومیت ندارد.

تیم ملی ایران روز گذشته مقابل عراق در ضربات پنالتی باخت در حالی که از این بازیکن دوپینگی در ترکیب خود استفاده کرده بود بنابراین احتمال دارد که نتیجه بازی به سود ایران تغییر کند .