Monday, January 31, 2011

ما می توانیم .


یک عده این روزها آگاه یا ناآگاه شروع به خواندن آیه یاس کرده اند و با دیدن خیزش عمومی در مصر و تونس به مردم تهمت میزنند که مگر از عربها کمترید . آنها در ظرف چند هفته کاسه و کوزه دیکتاتوری را بهم ریخته اند و ما سالهای سال فقط رجز میخوانیم و ولایت فقیه و پاچه خوارانش سرُ و مرُ و گنده تر از همیشه باقی مانده اند  . 
تا آنجا که به این تبعیدی یک لاقبا بر میگردد ، با اینکه از خیزش مردم در آن کشورها مثل هر آزادیخواهی خوشحالم اما ، هرگز و هرگز این تئوریهای یاس آور را که ریشه در عدم شناخت جامعه دارد نمی پسندم . یادم می آید در همان بهار آزادی پس از سرنگونی شاه که خمینی اراذل و اوباش را می فرستاد تا نشریات و کتابها را در آتش و مخالفان را در لجه های خون بکشانند . عده ای  فریاد بر می آوردند که ای مردم شرایط عینی و ذهنی آماده است ، پس چرا قیام نمی کنید . همین روشنفکران  وقتی که سالهای سیاه کشتار پیش آمد و از کشته ها پشته ها ساختند فلنگ را بستند و به سوراخ موشهای خود خزیدند و رزمندگان در راه آزادی را در میدان تنها گذاشتند و یا اگر که دستگیر شدند در زندانها به خدمت زندانبانان در آمدند .

میخواهم بگویم که نباید مسائل بغرنج را ساده کرد و سیاه و سفید آنها را دید . جامعه و شرایط اقتصادی و اجتماعی و سیاسی اش  بسی پیچیده تر از آن است که ما خیال میکنیم . اگر پای به عرصه مبارزه گذاشتیم نباید خیال کنیم که اوضاع همیشه بر وفق مراد است ، و مثل من در همان سالهای 60 یقین بکنید که رژیم بعد از چند ماهی سرنگون میشود .
خیزشی که در ایران شروع شده است مراحل بغرنجی را پشت سر گذاشته است . این مراحل را کشورهای مصر و تونس طی نکردند .  یعنی روی کار آمدن حکومتی مذهبی که ادعای رهبری جهان را با کشت و کشتار در داخل و صدور بحران و حرکات شنیع تروریستی در خارج را دارد . بیش از سی سال دروغ گفته است . شکنجه و چوبه های دار بر پا ساخته است . مردم را خس و خاشاک نامیده است و مرزهای جنایت را درهم شکسته است .
ما در حال ریشه کن کردن حکومتی میباشیم که از اعماق لوش و لجن 1400 ساله سر بر آورده است . این یک انتقام و تصفیه تاریخی است که حتی از مرزهای ایران فراتر میرود و نیروهای راست و ارتجاعی نظیر حماس و حزب الله و اخوان المسلمین در مصر و تمام نیروهای خرده بورژوازی سنتی اسلام سیاسی  و ضد دموکراسی را که ادا و اطوار ضد آمریکایی و اسرائیلی  در می آورند را در بر میگیرد . ما داریم زیر ساخت این نظام ضد انسانی را میزنیم وقتی این زیرمجموعه ها فرو بپاشد ، ساختار های آن حتی اگر خارج از مرز ها هم که باشد  ضربه های سنگین خواهد خورد . 
بی جهت نبود که رهبر حزب الله و عمله و اکره اش  رک و پوست کنده در سال گذشته گفتند  ،  وقتی  که دیدند  مردم دلیر ایران زمین بصورت میلیونی شعار مرگ بر خامنه ای سر دادند . یک شب خواب آرام نداشتند و زرد کرده بودند  و روز و شب دعا میخواندند تا ملت ایران بر هیولای استبداد مذهبی پیروز نشود . ارتجاع منطقه بند نافش با این رژیم بسته شده است . ایران کانون استراتژیکی جریانهای ماورای راست منطقه است .  هم اکنون همین جریانها که ریشه در گند و کثافات اندیشه های خمینی خونخوار دارند مانند زمان انقلاب 57 در خیابانهای مصر نماز جماعت میخوانند و شعارهای اسلام فقاهتی در جهت قلع و قمع کردن دموکراسی را  سر میدهند . اخوان المسلمین یک نیروی بالقوه تروریستی است که جامعه مصر را بدتر از مبارک به ورطه استبداد غرق خواهد کرد . بسیاری از آنها  پاسدار هزار تیری را که برای ایز گم کردن شعارهای ضد اسرائیل و آمریکایی بلغور میکند ، پیشوای خود میدانند . آنها در نابودی این شجره خبیثه یعنی اسلام سیاسی در ایران نابودی خود را می بینند  . 

قیام مردم ما در حال تعمیق شدن است . در دهه های معاصر هیچ ملتی مثل ملت ما این همه فداکاری و جانباخته در راه آزادی و برابری نداده است . بی هیچ تردیدی باید برخود ببالیم و نه تنها مردم را سرزنش نکنیم بلکه افتخار کنیم که چنین ملت رشیدی داریم . به زنانی که بر چوبه های دار رقصیدند به مردانی که 30 سال در برابر شکنجه و زندان و اعدام زانو خم نکردند .
 اگر رژیم سرنگون نشده است برای آن نیست که ما کم فداکاری کردیم . علت ماهوی آن این است که مافیای نظامی - امنیتی اسلامی بسی خونریزتر از دیکتاتوری های جهان معاصر است . بر همین اساس بود که مسئول وزارت اطلاعات ولی امر مسلمین گفت که مسئولین بلند پایه گوانتانامو از ما در خواست کردند که تشریف بیاورند و زندانهای مخوف ما را ببینند تا تجربه بیاموزند ، ایران مقام اول را بلحاظ اعدام در جهان دارد ، همین مقام نشانگر بسیاری از حقایق دردناک است  . رژیم های تونس و مصر در سرکوب به گرد پای خامنه  نمی رسند .  آنها حداقل در ظاهر به حقوق بشر در انظار بین المللی احترام میگذاشتند اما مردک احمدی نژاد میگوید آنقدر قطعنامه بدهید تا قطعنامه دانتان پاره شود . این ها بویی از احساس و عواطف نبرده اند . گرگهای هار و گرسنه ای هستند که به جان مردم افتاده اند و هیچ همخوانی با عصر حاضر ندارند . 


ما دستاوردهای زیادی در مسیر سرنگونی تام و تمام با پوست و گوشت و خون خود کسب کرده ایم . باید از سطح به ژرفا رفت وگرنه خمینی دیگری بر سر کار خواهد آمد . انقلاب یک تغییر روبنایی مانند سال 57 نیست . خیزش عمومی و فروپاشی ساختار سیاسی اولین گام از یک راه بسیار طولانی است وگر نه آنها که از در رفتند از پنجره باز میگردند . یا در دام استعمار خواهیم افتاد . نیم نگاهی به کشورهای همسایه و اسلامی که در تک تکشان رژیم دیکتاتوری حاکم است بیندازید . از عراق و پاکستان و عربستان گرفته  تا تونس و مصر و سوریه و اردن و شیخ نشین های شکم گنده منطقه  .
  ببینید از سال گذشته چگونه مردم نقاب از روی موسوی کشیدند و سکه یک پولش کردند . این کشیدن ماسک یعنی تعمیق جنبشی که در حال شکوفایی میباشد . ماه عسل بیانیه دادن موسوی و شرکایش به پایان رسیده است . مردم می بینند که او جامعه آرمانی    و دوران طلایی اش همان کشت و کشتار خمینی و شعار جنگ طلبانه خمینی از کربلا به قدس میباشد . اگر ماسک از چهره اش گرفته نمی شد ما که از چاله به چاه افتاده بودیم باز هم در چاههای عمیق تری می افتادیم و نسل های آینده در زیر حکومت اسلامی دیگری مثل خامنه ای و خمینی نیست و نابود میشدند .
رژیم با تبلیغات خود چنین القا میکرد که مخالفان جز سبز پوشان مصالحه جو و معتقدان نظام ولایی نیستند و بعد از تغییر ، در به همین پاشنه خواهد چرخید ، پس بیخود بخود وعده سر خرمن ندهید ، اما بر خلاف رسانه های دولتی که جار میزنند فتنه به پایان رسیده است ، مسیر شکوفایی اعتراضات ، کاسه و کوزه هایشان را بهم ریخت . انقلاب یعنی کمترین راه هزینه دادن برای سرنگونی این نظام ارتجاعی و انقلاب هرگز از داخل جناحها در یک دور تسلسلی مرگبارصورت نمیگیرد . وگرنه اسمش رفرم و ماستمالی کردن میباشد که یک جنایت جایش را به جنایت دیگر میدهد .
 سبزها راهی جز سرخ شدن در روند سرنگونی این رژیم تا به دندان مسلح ندارند وگرنه مثل همه جریاناتی که به جای ریشه فساد به شاخ و برگ می چسبند و علت این میوه های زهر آگین اعدام و شکنجه و سکوب را در ریشه این نظام قرون وسطایی نمی دانند  یا پاسیو و یا به همکاری با آنها خواهند پرداخت . این معنایش یعنی ریختن خون بیشتر ، شکنجه و سرکوب بیشتر .
به این مردم افتخار کنیم . به ملتی که میرزمد و هرگز در برابر استبداد در هر شکل و صورتی سر خم نکرد . با تعمیق دانش سیاسی خود در نظر و عمل  نگذاریم دوباره خمینی دیگری از اعماق قرون وسطا با اندیشه های چرک آلود سر در بیاورد . علاج واقعه را پیش از وقوع باید کرد و بقول معروف آزموده را آزمودن خطاست .
ما  در شرایط قبل از توفان بسر میبریم . مختصات سیاسی ایران با همه وحدتی که در سرنگونی دیکتاتوری دارد ، ویژگی های خود رادارد ، دچار دگماتیسم نباید شد . اینجا انقلابی بخون کشیده شد و آنجا خیزشی سر بر آورده است  . فقط بیاد داشته باشیم که اینبار اگر پا به خیابان گذاشتیم هرگز و هرگز تا سر نگونی تام و تمام حکومت اسلامی تا آخرین نفر و آخرین نفس بمانیم و بجنگیم .

کشورهای اسلامی را دیکتاتورها تسخیر کرده اند .
راه حل دیگری را باید جستجو کرد . یعنی  نه دیکتاتوری چه از نوع کلاسیک و کودتاهای آمریکایی که کشور را در مردابهای میایتاریستی فرو میبرد  و نه  اسلام سیاسی که دشمن دموکراسی میباشد .


















 امروز در خبرها آمده بود که در تونس چماقداران راه را بر تظاهرات زنان بستند و گفتند که  « حرام حرام » و به خانه بروید و مشغول آشپزی و نگهداری بچه ها شوید و آنها را مورد اذیت و آزار قرار دادند .
*** 
اینهم دو عکس از دختر البرادعی که اینروزها در روزنامه ها در ابعاد وسیع به چشم میخورد و مرتجعین مصری از آن آتو گرفتند و بر سر سکولارها زدند .





No comments:

Post a Comment