Friday, June 27, 2014

یواشکی سفیر جمهوری اسلامی در برزیل




 سفیر جمهوری اسلامی  در برزیل ، محمد علی قانع زاده عزآبادی  به هنگام دیدن مسابقه  ایران و بوستی در استادیوم فوتبال با دختر ایرانی .
.
تماشای مسابقات فوتبال طبق قوانین جمهوری اسلامی برای زنان به دلیل ترویج بی بند و باری و مسائل شرعی محرم و نامحرم ممنوع شده است و علمای اعلام بی پرده و صریح تاکید کردند که زنان حق ندارند حتی از طریق تلویزیون این مسابقات را تماشا کنند .
قابل ذکر است که سفیران ایران در برزیل پرونده درست و حسابی در آن کشور ندارند . همین  مدتی قبل حکمت الله قربانی نفر سوم سفارت جمهوری اسلامی در برزیل به اتهام انگشت کردن کودکان دختر در یک استخر بازداشت شده بود .

در سایت دختر چادری آمده است که همه مراجع تاکید کرده اند که تماشای مردان ورزشکار حرام است :

بهجت، صافی و مکارم: با توجه به این که نگاه به این نوع برنامه ها، باعث فساد و تهییج شهوت می شود، جایز نیست.
تبریزی: اگر به طور غیر زنده پخش شود و قصد لذت و ترس افتادن به حرام نباشد، اشکال ندارد. اما اگر به طور زنده پخش شود، در هر حال جایز نیست.
خامنه ای: اگر به طور غیر زنده پخش شود و قصد لذت و ترس افتادن به حرام نباشد، اشکال ندارد. و اگر به طور زنده پخش شود، در هر حال بنابر احتیاط واجب جایز نیست . امام، فاضل، سیستانی، نوری و وحید: اگر بدون قصد لذت و ترس افتادن به حرام باشد و باعث مفسده هم نشود، اشکال ندارد اما اگر خدای ناکرده تهییج شده و باعث مفسده حرام .
.
تبصره- فرض مسأله، جایی است که مردان ورزشکار و کشتی گیران ناشناس باشند (یعنی او را از غیر طریق فیلم به طور شخصی نشناسد) وگرنه به فتوای همه مراجع تقلید، تماشای آن حرام است .