Friday, June 13, 2014

سپاه پاسداران وارد عراق شد





جنگ دو نیروی ارتجاعی داعش و سپاه پاسداران ، نیروی سرکوبگری که بنا به گفته فرماندهانش نقش اصلی اش سرکوب مخالفان در ایران و پیروی از دستورات ولایت فقیه و حفظ نظام است ، در حمایت از حکومت فاسد مالکی در عراق بالا گرفته است .
از سوی دیگر آمریکا هم با آنکه هنوز در این زمینه اظهار نظری نکرده است اما در عمل بنظر میرسد که به طور ضمنی از دخالت ایران که تجربیات زیادی در سرکوب مردم به جان آمده سوریه و حمایت از حزب الله لبنان و دیگر نیروهای ارتجاعی و سوپر ارتجاعی در اقصا نقاط جهان دارد ،  در جنگ با داعش استقبال کرده است .


از زمان دخالت نظامی آمریکا در عراق و سرنگونی صدام وضعیت اقتصادی و اجتماعی و سیاسی مردم این کشور دهها و صدها برابر از گذشته بدتر شده است و شعارهای آمریکا در حمایت از  دموکراسی و آزادی  ، جز وعده و وعیدهای فریبنده و پوشالی  نبوده است . فقر و فاقه ، جنگ و بی خانمانی ، اختلاس های نجومی و رشد نیروهای تروریستی و بدتر از همه  دخالت مستقیم ایران در امور داخلی آن ، این کشور را به ویرانه ای تبدیل کرده است . 


****


به گزارش «تابناک»، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» مدعی شده نیروهای سپاه پاسداران وارد عراق شده و در زمینه بازپس گیری کنترل بخش اعظم شهر تکریت، به نیروهای نظامی عراقی کمک رسانده اند. به ادعای این روزنامه، نیروهای مذکور متعلق به نیروی قدس سپاه پاسداران هستند.

این روزنامه می نویسد نیروهای ایرانی- عراقی توانسته اند امروز کنترل 85 درصد از محدوده شهر تکریت را از گروه های تکفیری باز پس گیرند. از سوی دیگر، نیروهای قدس در زمینه محافظت از اماکن مقدس شیعیان در شهرهای نجف و کربلا فعال شده اند. بخش دیگری از این نیروها نیز در مرز ایران و عراق مستقر شده و به تکفیری ها هشدار داده اند که اگر به فاصله 100 کیلومتری مرز برسند، آن ها را بمباران خواهند کرد.

وال استریت ژورنال می نویسد رژیم ایران قصد دارد در صورتی که نیروهای فعلی نتوانند توازن قوا را به نفع نیروهای دولتی عراق تغییر دهند ، بخشی از واحدهای نظامی فعال در سوریه را نیز برای کمک به عراق اعزام کند. در همین راستا، سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه نیز به بغداد سفر کرده تا به ارزیابی راه های مهار بحران بپردازد.

همچنین هوشیار زیباری٬ وزیر امور خارجه عراق که در لندن است در تماسی تلفنی در پاسخ به وال استریت ژورنال گفت: "صادقانه باید بگویم که اکنون در لندن هستم و اطلاعی از این مسئله ندارم ."

علاوه بر این به گفته این مقام امنیتی ایران دو گردان سپاه از آذربایجان و لرستان به عراق رفته‌اند . این روزنامه علت اینکه این دو گردان از این مناطق انتخاب شده‌اند را مهارت و تجربه آنان در برخورد با گروه‌های چریکی می‌داند .