Tuesday, June 03, 2014

آیت الله علوی علت توفان گرد و غبار را در گناه و معصیت مردم دانست



عده ای روشنفکر غربزده ،  توفان گرد و غباری را که تهران را در کام خود فرو برد بر خلاف دستورات شرع انور و احادیث و روایات ، در علل مادی و طبیعی می بینند و راه حلهایی را هم که پیشنهاد میکنند در همین چارچوب است . 

علمای اعلام و مراجع عالیقدر و والامقام اما میگویند که این توفانهای گرد و غبار علائم و شیپور بیدار باش است ، آنها بارها و بارها تاکید کردند که بهوش باشید همانطوری که قوم لوط با  باد صرصر بر اثر گناهان و سرکشی از دستورات خداوند  نیست و نابود شدند شما هم با سرپیچی از فرامین ولایت فقیه منتظر عذابها و مجازات هایی صدها بار سخت تر از این توفان باشید . 

به گزارش شيعه آنلاين، حضرت آيت الله سيد «محمدعلي علوي گرگاني» از مراجع تقليد قم صبح امروز در ديدار با مسئولان بانک مهر اقتصاد، با اشاره به حادثه روز گذشته طوفان در تهران، گفت: اينها تنبیه و هشداري براي ما است که بدانيم اين عالم صاحبي دارد. نبايد در ملک خدا هر کاري بکنيم. در ملک خدا معصيت نکنيم. وقتي بلا بيايد ديگر تأسف خوردن فايده اي ندارد.

حضرت آيت الله علوي گرگاني در ادامه افزود: علاج واقعه قبل از وقوع بايد کرد. همه مراقب باشيم که محيط زندگي خود را با گناه آلوده نکنيم.


 بلایای طبیعی از نظر علمای جهان اسلام :

کاظم صدیقی :
 آیت الله صدیقی: زلزله ژاپن ریشه در برهنگی و بدحجابی دارد و زلزله های اخیر در ایران اسلامی ریشه در بدحجابی دارد .
آیت الله مجتهدی تهرانی
 چقدر به نامحرم الان مردم نگاه میکنند دلیل زلزله همین است قرآن آیه دارد در قرآن خدا میگوید چشم خود را از نامحرم بپوشانید زنا که زیاد شد یعنی زمانی که چشم ما به نامحرم می افتد یعنی از زنای چشم زلزله می آید . ما زلزله ها در پیش داریم وصیت خود را بکنید پولها را بسپارید ، حالا اگر زلزله شد ناراحت نباشید این آیه قرآن را یادداشت کنید اگر این را یادداشت کنید زلزله به شما ضرری نمی رساند احتیاج ندارد به خیابان فرار کنید ( در داخل خانه بمانید ) .
حجت الاسلام والمسلمین مهدی پور :
 رواج بی بند و باری در یک جامعه، باعث بروز زلزله می گردد .

آیت الله خوشوقت :
مردم برای دفع بلای زلزله به توبه و صدقه روی بیاورند
آیت‌الله جنتی:
زلزله تهران اگر قطعی باشد با دعا و توسل قابل پیشگیری است


علی بن مهریار گوید :
به امام باقر ( ع ) نامه نوشتم و از وقوع زلزله در اهواز به او شکوه نمودم : آیا به نظر شما از آن جا کوچ کنم . حضرت در پاسخ نوشت : از آن جا کوچ نکنید بلکه چهارشنبه و پنج شنبه و جمعه را روزه بگیرید و غسل کنید و لباسهایتان را پاکیزه نمایید و روز جمعه بیرون بیایید و خداوند را بخوانید که آن را از شما بر طرف می نماید .
علی بن مهریار گوید : چنین کردیم تا این که زلزله آرام گرفت .
میزان الحکمة ج 2 ص 871