Thursday, August 07, 2014

حزب دموکرات کردستان ایران با اعزام بیش از 250 پیشمرگه مستقیم وارد میدان جنگ علیه داعش شد



حزب کردستان ایران حداقل 250 پیشمرگه خود را در اولین مرحله به جبهه های جنگ با نیروهای متعارض به کردستان اعزام کرده است ، هنوز  مقامات ریز و درشت جمهوری اسلامی ایران در برابر این خبر واکنشی نشان نداده اند  .  

رستم جهانگیری عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران و سخنگوی ویژه‌ی ستاد عملیات حزب در مورد حضور پیشمرگان دموکرات در جنگ علیه داعش  گفته است : حزب دمکرات کُردستان ایران مدت زمان خاصی را برای جنگ با متعارضین و صیانت از کُردستان تعیین نکرده است و در هر شرایط مکانی و زمانی که کُردستان تهدید شود، آماده‌ی دفاع از مرزهای کُردستان و میهن است . به گزارش العربیه :

حزب دمكرات كردستان ايران روز پنجشنبه 7 اوت 2014 اعلام کرد  ٢٥٠ نيروى پيشمرگه خود را برای جنگ با داعش به کردستان عراق اعزام کرده است.

آسو صالح، یکی از اعضای حزب دمکرات کردستان ایران با انتشار تصاویری بر روی صفحه فیس بوک خود گفت  که این اولین مرحله اعزام نیرو به عراق است و اين تعداد در طى روزهاى آینده افزايش خواهد يافت.

آقای صالح در گفت و گو با العربیه.نت در پاسخ به این سوال که نیروهای حزب دمکرات کردستان به چه مناطقی اعزام خواهند شد ، اظهار داشت که « این موضوع در ستاد فرماندهی نيروهای پيشمرگه هماهنگ خواهد شد که این نیروها به چه مناطقی برای مقابله با داعش اعزام شوند."

وی درباره دلایل اعزام این نیرو از سوی حزب دمکرات کردستان ایران با اشاره به خطر پیشروی داعش در مناطق کردنشین گفت که پیش از این کردهای عراق کمک های زیادی به ما کرده اند و اکنون وقت آن رسیده تا پاسخگوی آن حمایت ها باشیم.

طی روزهای گذشته تقریبا تمام احزاب کرد ایران که در عراق مستقر هستند با صدور بیانیه هایی از حکومت اقلیم کردستان اعلام حمایت کرده و از آمادگی خود برای اعزام نیرو برای جنگ بر علیه داعش خبر دادند.

اما وزارت پیشمرگه حکومت اقلیم کردستان با صدور بیانیه ای ضمن تشکر از این احزاب اعلام کرد که فعلا به این نیروها نیاز نیست و از نظر قوانین بین المللی جایز نیست که نیروهای وابسته به کردهای ایرانی وارد جنگ شوند.

با این حال خبرهای غیر رسمی حکایت از آن دارند که در روز گذشته وزارت پیشمرگه از حزب دمکرات کردستان ایران خواسته که نیرو اعزام کند.

این اولین بار است که یک نیروی کُرد غیر عراقی رسما اعلام کرده که وارد جنگ علیه داعش در عراق می شود، هر چند که پیش تر گزارش های تایید نشده ای در باره ورود نیروهای «پ ک ک »برای یاری رساندن به نیروهای پیشمرگه نیز منتشر شده بود.



کوردستان میدیا : حزب دمکرات کُردستان ایران پس از انتشار یک اعلامیه در مورد تعارضات داعش به کُردستان، بخشی از نیروی پیشمرگ خود را به مناطق جنگی اعزام کرد.
به گزارش وب سایت کُردستان میدیا، بعد از آوارگی کردهای ایزدی منطقه شنگال و شدت گرفتن درگیری‌های اخیر میان نیروی پیشمرگ کُردستان و متعارضین داعش، حزب دمکرات کُردستان ایران، پبشمرگان دمکرات را به مناطق جنگی منتقل کرد.

حزب دمکرات کُردستان ایران طی اعلامیه‌ای، صیانت از مرزهای کُردستان را وظیفه‌ی خود اعلام کرده و یک روز پس از انتشار این اعلامیه، اقدام به اعزام نیروی نظامی به جبهه‌های جنگ کرد.

حزب دمکرات کُردستان ایران جهت کنترل شرایط حاضر همزمان با اعزام نیروی پیشمرگ، ستاد عملیاتی خود را برای هماهنگی بیشتر با نهادهای مدیر نیروی پیشمرگ بخش‌های دیگر کردستان و نظارت بر نیروهای اعزامی تشکیل داد.
رستم جهانگیری، عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران
رستم جهانگیری، عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران و سخنگوی ویژه‌ی ستاد عملیات حزب، در مورد مدت‌زمان حضور پیشمرگان دمکرات در جنگ به خبرنگار کردستان میدیا گفت: "حزب دمکرات کُردستان ایران مدت زمان خاصی را برای جنگ با متعارضین و صیانت از کُردستان تعیین نکرده است و در هر شرایط مکانی و زمانی که کُردستان تهدید شود، آماده‌ی دفاع از مرزهای کُردستان و میهن است".

حزب دمکرات کردستان ایران پیشتر نیز اعلام کرده بود که چنانچه در شرایط حساسی قرار بگیریم و خاک کردستان مورد تهاجم قرار گیرد، همگام با نیروی پیشمرگ اقلیم کردستان خواهیم جنگید، جهانگیری در همین رابطه افزود: حکومت اقلیم کردستان از طریق روابط حزب دمکرات تقاضای کمک‌رسانی نموده و به همین خاطر نیز ما پیشمرگان خود را برای جنگ با نیروهای داعش به مناطق جنگی اعزام کردەایم.