Wednesday, August 27, 2014

محمد جواد ظریف در دیدار با بارزانی ، حزب دموکرات و کومله را در جنگ با داعش تروریست خواند




محمد جواد ظریف در سفر خود به کردستان و دیدارش با بارزانی حزب  دموکرات کردستان ایران و کومله را که در کردستان عراق در جنگ با داعش میباشند گروههایی تروریستی نامید و گفت :
ما یک نیروی مسلح داریم و آن هم نیروهای مسلحی هستند که تحت امر جمهوری اسلامی هستند اگر گروه دیگری باشد گروه تروریستی است که ما آن را به رسمیت نمی شناسیم .


از ابتدا هم مشخص بود که سران جمهوری اسلامی که دستهایشان تا مرفق به خون مردم کردستان آغشته است از نبرد تن به تن پیشمرگه های کردستان با نیروی ارتجاعی داعش مخالفت ورزند  و کمک هایی هم که به مردم عراق میکنند صرفا در راستای دخالت در امور داخلی آن کشور و صدور ارتجاع میباشد . 

لازم به یادآوری است که کومله هم به جبهه جنگ علیه داعش پیوسته است . به گزارش کرد پا :
یک عضو دفتر سیاسی حزب کومله کردستان ایران با تأیید اعزام پیشمرگه‌های تحت امرش به جبهه‌های جنگ، به خبرنگار آژانس کُردپا گفت: جمعه گذشته یک گردان از پیشمرگه‌های کومله طبق دستور العمل رهبری حزب و با تأیید وزات پیشمرگه اقلیم کُردستان ـ عراق وارده مناطق عملیاتی گردیدند.

   گفته‌ی انور محمدی، این بخش از نیروهای کومله بنابه درخواست رسمی حکومت اقلیم کُردستان و وزارت پیشمرگه نبوده و صرفاً تصمیم رهبری کومله است که با عدم مخالفت نهادهای ذیربط حکومت کُردستان نیز مواجه شد.

رهبری کومله در پاسخ به این پرسش حبرنگار کُردپا که چرا کومله قبلاً و به هنگام حضور پیشمرگه‌های دیگر احزاب کُردستان ایران در جبهه‌های جنگ اقدام به گسیل نیرو نکرده‌اند، اظهار داشت: در آن موقع یک نیروی نظامی کومله در حال تردد به مناطق جنگی بودند که بنابه دلایل سیاسی و دیپلماتیک در بین‌راه به مقرهای کومله بازگردانده شدند.

پیشتر پیشمرگه‌های احزاب کُرد از جمله حزب دمکرات کردستان ایران، سازمان خبات کردستان ایران و پارت آزادی کردستان
نیروهایی به جبهه‌های جنگ با داعش اعزام داشتند .