Saturday, August 09, 2014

نمایش خیابانی هواخواهان داعش در بانه

 
 

داعشی ها در چند شهر کردستان منجمله بانه به مانورهای نمایشی پرداختند تا توجهات مردم را بخود جلب کنند . بنظر میرسد که این مانورها  پیشدرامدی برای تحرکات بعدی آنها باشد تا خود را در این منطقه از ایران مطرح کنند .
این گروه متحجر و قرون وسطایی با برافراشتن پرچمهای سیاهرنگ در حالی که سوار بر موتور بودند و شعارهایی در هواداری از دولت اسلامی میدادند در معابر عمومی ظاهر شدند و در صدد ایجاد فضای رعب و وحشت در میان شهر وندان کرد بر آمدند . 


به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، عصر روز پنج‌شنبه، شانزدهم مردادماه برخی از معابر عمومی در حاشیه‌‌ی سطح شهر بانه شاهد تردد تعدادی موتورسوار بود که شعارهایی در هواداری از "دولت اسلامی" سر دادند.

به گفته‌ی یک شاهد عینی، جوانان موتور سوار که انگشت‌شمار نیز بودند، شلوار کوتاه کُردی به پا داشتند و آشکارا از داعش حمایت می‌کردند.
پرچم داعش
وی همچنین به خبرنگار کُردپا در بانه گفت: بازاریان بانه از ترس انتقام و درگیری هواداران داعش، هیچ شکایتی نزد نهادهای ذیربط ثبت نکردند.

گزارش ارسالی حاکی از آن است که نیروهای نظامی حکومتی پس از مانور خیابانی این جوانان به محل حادثه رفته اما از جزئیات حضور این نیروها و یا دستگیری موتور سواران هیچ خبر دقیقی در دسترس نمی‌باشد.

از دیگر سو، خبرهایی از سنندج می‌رسد که چند روز قبل نیز هواداران دولت اسلامی یا داعش در پارک تفریحی کوه آبیدر اقدام به مانور نمایشی کرده‌اند که این گزارش از سوی خبرنگار کُردپا تأیید نگردید .